Gå til innhold

Husmus, Ella, Lykkelig og Meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harselerer du med hysteriske dibbere, Husmus? Du er like nevrotisk som oss andre (les: meg). Dessuten - snuppelure har hovnet opp rett foran rumpehullet (ja høres litt ille ut når man skriver det. Der jeg kommer fra sier man rasstuten og det er jo ikke noe bedre). Så i morgen skal jeg jammen meg på helsestasjonen.

I dag la hun seg rett ned og sov - to ganger på dagen og nå til kvelden. Tenk om det var sånn hver dag?

Mye interessant lesing her på klikk, må jeg si. Gravide tenker på jentesex - og derfor får du sutrete unger - en fasit. Herre gud. Syns dere nærmer dere gamle høyder på dibbefrekvensen nå, forresten.

Skrevet

Ja, det har du helt rett i- litt for mange innlegg idag gitt!

Måtte bare si EN ting til- ang Manducaen. Det jeg digger med den framfor vogna er at jeg har armene fri og slipper å skyve droget foran meg hele tida. Spes på shopping er det digg å slippe vogna, og seffern på skogsturer osv. (f.eks øya-rundt-turen her ute)

Ikke takst? Trodde det var et must jeg, for å gi en trygghet på at prisantydningen ikke er helt hinsides liksom? Jaja, ikke så mye peil jeg da, men husker ihvertfall at det var et par på visningen vår som ikke ville by på leil pga manglende takst..

Skrevet

Pappa ringer takstmannen i morgen og fisker litt etter hva han mener er verditakst. Og hvis ikke han vil ut med det, så leier vi inn vår egen takstmann! Jeg er nervøøøøøøs i magen. Ser for meg at vi får huset, men ender opp med gigaregninger på drenering, terassen raser sammen, badet mugler og kjellern smuldrer opp...og har jeg nevnt pipebrann. Jaiks.

Skrevet

Er det ikke veldig rart at ikke lånetaksten er oppgitt i prospektet i det minste? Er ikke det et krav? En kan jo sette hvilken prisant en ønsker men det er umulig for kjøper å vite hvor reell den er når en ikke vet taksten fra takstmannen?!

Jaja, lykke til uansett.

Kan noen fortelle meg hvorfor han bare ler når jeg sier nei?

Skrevet

For en dag. Har begått ubekvem samsoving hele natten, og da herr freken skulle stå opp påsto jeg at jeg hadde vondt i halsen så han ikke kunne gå på jobb. To timer senere hørte jeg et vræl, og det var mn lille snuppelure som gikk på hodet i gulvet. Barnefaren var likblek og ungen fikk en stor blå kul, men jeg var roen selv og proklamerte at noen smeller skal de ha, og det kunne skjedd når jeg passet henne også. MAO - ikke hysterisk. Nå har halsen min på mirakuløst vis blitt fin igjen, og vi skal til legen med snupp for å se på rumpeutveksten. Skal klore meg fast hos legen og bombardere med spørsmål om matintoleranse. Deilig å ha mannen hjemme. Tror jeg blir syk i morgen også.

Skrevet

Hva er dette for en uke? I dag sov tjukken til ni. I går halv ni, og dagen før, kvart over åtte. Og mandag sov han bare til halv åtte, men da uten å våkne i det hele tatt. Nydelige greier, og en fase jeg setter pris på. Den går nok snart over. Men gjør at vi faktisk får det litt travelt i forhold til å rekke besøk og lunsj klokken elleve. Det blir jo faktisk frokost for meg, hoho.

Og jeg må ordne opp i denne takst-forvirringen. Skal snakke med min egen eiendomsmegler som er i samme selskap. Høre hva han sier. Og eeeeendelig viser solen seg, skal prøve å være litt ute. For snart er det høst, med alt det innebærer.

Skrevet

Ikke for å være gledesdreper Ella, men flisa har også hatt perioder hvor hun våkner seint (8- 9 tida), men de har gått relativt fort over igjen dessverre...Inatt sov hun veldig bra, hadde en liten oppvåkning kl 23, men sovna greit igjen- og sov til kl 07. Deilig at hun så og si aldri våkner før kl 07 lenger- nå er det som regel morgen mellom 07 - 07.45=)

Nydelig dag her ute, blikkstille vann og feriestille nabolag. Tror jeg bare skal holde meg hjemme idag, unntatt en tur med Manducaen ut på sydspissen av øya. Vi må finne en dag å møtes på- har kåken for oss selv i helga, så det kunne kanskje vært en mulighet (evt ta med mannfolket også)?

Idag skal vi gi bort leiligheten vår og bli millionærer for en kort stund hoho!! ;)

Skrevet

Jo, som jeg sa, så tror jeg det går fort over. Vi har hatt sånne perioder før. Gjerne på en ukes tid. Og han legges nå litt senere enn vanlig. Alltid lagt han syv, og den siste uken er han lagt klokka åtte. Og da han la seg syv, våknet han ofte halv åtte. Og at han da våkner halv ni når han legges en time senere er jo ikke så rart. Siden han ikke skal i barnehagen syns jeg det er like så greit å legge han litt senere, så får pappa mer tid sammen med ham. Så får vi gå ned mot syv igjen om et par måneder. Rekker jo ikke barnehagen om vi skal dorme til ni om morgenen.

Hadde vært kjempekoselig å tatt med hele familien på besøk, det eneste er at jeg må tenke litt på om vi har tid. Hadde tenkt å brukt helga til pakking og vasking, siden jeg da har barnevakt:) Men skal tenke på det.

Skrevet

Er det bare mitt barn som ikke sover lenger enn til 06, uansett når han går og legger seg? Selvom han ikke sovner før 22 er han fortsatt våken kl 06. Heldige meg.

Skrevet

Snuppelure har en betent kjertel, bare. Jeg syntes det lignet en pung, så jeg er veldig lettet.

Skrevet

Hihi. Så bra dere har fått utelukket mannlige kjønnsorganer.

Husmus. Hvis du håper på at han skal sove lengre ved å legge ham senere, så må du jo gjøre det over tid. De gangene Herman av en eller annen grunn har sovnet sent, f.eks. klokka ni pga tenner, eller de gangene vi har kommet sent hjem, så har han ofte våknet like tidlig eller tidligere som da vi la han sju.

Skrevet

Ja, jeg må vel det. Men jeg har valgt. Og valget er dessverre True Blood på kveldstid, derfor legger små promper seg senest kl 19 så får heller mor være gretten om morgenen.

Jeg kan medele at gamle fruen har løpt 4 kilometer i skogen akkurat nu. True Blood og middag.

Skrevet

Åååå- nå er jeg så sliten og lei av å være alenemamma!!! Heldigvis blir det bedre framover- for en liten stund ihvertfall- før neste flyttelass...

Freken- hva sa det O store HS- orakel om snuppelures løse mage? Flisa spiser også mye fiber (fullkornsgrøt til frokost og havregrøt til kvelds, pluss GROV grovbrødskive på ettermiddagen)- men her er problemet heller det motsatte. Så her må det kjøres på med sviskemos med jevne mellomrom for å hindre tilstopping av rørene.

Ella; pakking er kjedelig, kom heller hit og ta et bad på brygga på lørdagen, så kan dere pakke og kose dere inne i regnet hele søndagen;) Husmus også! Og btw- hvorfor i all verden pusher Facebook en viss venn av deg husmus, Jørgen Lund, på meg HELE tida, dvs ved hver eneste innlogging??? Kjenner ikke fyren!!

Skrevet

Kanskje du skal droppe å skrive folks navn på et forum?

Skrevet

Gikk til lege i stedenfor helsesøster. Han sa at vi bør følge nøye med på vektøkningen. Vokser hun på kurven er det ingen grunn til å styre med testing, men stopper vektøkningen opp kan det være verdt å sjekke ut. Snupp spiser lite for tida, så jeg mistenker at hun ikke legger så mye på seg - så får jeg vel fortsette å noie. Men det skal hun ha, jeg syns hun har blitt litt tjukkere på magen og i fjeset.

Søsters fortalte at fetteren til snupp har hatt løs mage hele livet, og hun fikk også noia da jeg sa til henne at legen mener at unger kan ha glutenallergi uten smerter - mange får jo ikke diagnose før i voksen alder. Det passer meg bra at hun også noier.

Nå har hun en stor blå kul i panna, blåflekker etter mine fingre på et håndledd og pungliknende kjertel i stussen. Hei hvor det går.

Skrevet

Jaja...tjukken er blå og lilla over det hele. Lenge siden han ikke har hatt minst fem blåmerker samtidig, for å si det sånn.

Ja, så nå er leiligheten lagt ut. Driver å vurderer om vi skal spørre banken om å få kjøpe før vi har solgt. Stor tro på at den blir solgt til slutt uansett, og uansett har vi råd til å sitte med to lån i et par måneder. Eventuelt leie ut. Vil ha huset vårt!

Har sendt deg søknaden husmus, på hotmail-adressen. Sender leiligheten vår på pm, så kan dere sikle og begynne å vurdere å kjøpe, eventuelt spread the word.

I dag sov tjukken til ti over ni. Var våken sju og åtte, men ga smokk og han sov videre. Så nå har han første lur, og jeg regner med det blir den siste...

Skrevet

Jeg tror du har full postkasse freken, eventuelt har du blokket meg, og det syns jeg er dårlig gjort. Fix it!

Skrevet

Jeg blokker ingen. Skal slette.

Skrevet

Ella, jeg vil se hva dere skal kjøpe, please

Skrevet

Trodde jeg hadde vist flere ganger, blant annet på facebook:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=17479004&sid=

Whatever. Nå har vi kost oss med krabber og budweiser ute på balkongen og spiser nå smågodt og ser scary movie 3. Burde vel egentlig sett en kvalitetsserie, men tjukkens far ler så godt, så det har jeg ikke hjerte til.

Skrevet

Jammen, det huset har jeg sett. Så kjedelig. At jeg har sett det. Det ser digg ut og ikke falleferdig i det hele tatt. Det er min faglige vurdering. Så, hva gjør dere? By by by! Men hvis de ikke har noen andre budgivere så IKKE la dere stresse av teit megler kanskje?

VI sitter nå på balkongen begge to med hver vår laptop i fanget. Nørds.

Jeg tok akkurat et bad så nå er jeg stuptrøtt og vurderer å gå og legge meg nu.

Finnes det en scary movie 3? Who knew.

I morgen får vi dør til stuen og da kan jeg kanskje endelig få sett Max Manus!

Bleh, jeg vil til Roma.

Skrevet

NY TRÅD!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...