Frøken Freken Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #51 Skrevet 27. juli 2009 Du kjenner mannen din best - og har antakeligvis rett. Jeg liker å være motvekt når venner klager på mennene sine. Men når JEG klager vil jeg ha jatting og medhold. Så vet dere det. Jeg blir også frustrert av sirompa folk. Storebroren min har SÅ mange talenter, og jobber med noe helt hjernedødt. Han har i tillegg snev av angst for å ringe offentlige kontorer og sånt - men er verdens mest sosiale. Vi er veldig forskjellige. Jeg digger ham, men kjenner jeg blir skikkelig irritert når han ikke bruker evnene sine. Håper veldig at dere kjøper drømmehuset. Det ser så koselig ut, og har knallbra beliggenhet. Forøvrig er jeg veldig fornøyd med å ha flasket snuppelure i søvn til to lurer og for kvelden i dag. Iiiiyyyhhhah. Nå har det forekommet at jeg har trodd at jeg har funnet løsningen på leggeproblemet før, bare for å finne ut at alt er som før dagen etter. Når er det egentlig man skal begynne med pute i senga? Det har jeg tenkt å gjøre i morgen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. juli 2009 #52 Skrevet 27. juli 2009 Og DER var nabogutten hjemme fra ferie igjen gitt- med alle sine skrålende, brautende, fjortis-pubertale skate-kamerater....Juhuuuu!! Å skate på brostein bråker jo IKKE noe særlig da, i tillegg til at alt må SKRIKES til hverandre på tross av at det er mindre enn en halvmeter mellom dem. Flekser magemuskler og snakker høyt (les; gauker) om snuskete ting- jeg kan da ikke huske at gutta var så lite dannede da jeg var Ung??? Man trenger ikke nødvendigvis å være glad i å snakke foran store forsamlinger for å bli lærer. Jeg er nemlig IKKE det, men trives godt i timene som vikar fordet. Det blir jo på mange måter mer en dialog med klassen enn et helt foredrag uten pauser f.eks- og man får jo god kontakt med den enkelte elev iløpet av timen (som regel da;) I tillegg er ofte realfagsklassene noe mindre- som regel ikke stappfullt klasserom med 30 stk. Jeg kunne godt tenkt meg en jobb som lærer, for trives godt med å undervise, men det er disse hersens bunkene og alt for/ etterarbeid som byr meg imot. Men jeg håper da det er vgs han sikter seg inn på isåfall, og ikke ungd.skole??
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. juli 2009 #53 Skrevet 27. juli 2009 og forresten; heia huset Ella! Du har ikke link da?? Meg spent..
husmus &2 Skrevet 27. juli 2009 #54 Skrevet 27. juli 2009 Nå kunne det vel hende at min kjære faktisk hadde stue "pike" erfaring, det skal en ikke se bort i fra. Men han har ikke trådd ut av de trygge ingeniørers rekker for å redde stakkarene i tredje verden for i stedet bli stuepike. Jeg ser allikevel for meg at han jobber på en oljerigg eller oljeselskap 3 uker på og 4 av eller hvordan det er. Hadde vært digg. På mange måter. Ellasnella, lykke til med huskjøp, dere får da solgt doningen i Strømmen til godt over takst vil jeg tippe. Jeg tenkte jeg skulle begynne med pute her i gården og. Jeg har også vurdert å gå til innkjøp av en cd spiller og noe bølgemusikk. Er det for dumt å ha loopa musikk hele natten i gjennom? Jeg orker ikke at han skal våkne hele tiden fordi det er måker utenfor liksom. Det er for dumt. 10 brannbiler i timen var ok, men 43 måker er åpenbart litt for mye av det gode.
LilleBjella Skrevet 27. juli 2009 #55 Skrevet 27. juli 2009 Mamma er på ungdomsskolen, mest fordi hun vil slippe å undervise kara på mask og mek. Fordumsfull? Nei, jeg skjønner tankegangen. Jeg syns også vgs hadde vært mer interessant, men så er da ungdomsskolen og barneskolen rett over gata for drømmehuset. Skal se om jeg får sendt link på pm lykkers, hvis ikke på facebook. Mulig jeg har sendt den før. Huset er faktisk penere i virkeligheten, men det er en del mangler. For eksempel har de løftet dusjen opp fra gulvet (trapp liksom) og har sluk i den, men ikke på gulvet. Dumt med lekkasjer med andre ord. Sprekk i pipa, som kan bli dyrt å fikse på. Og taket i stua buler noe voldsomt, fordi de har lagt et tilbygg, og ikke forsterket taket. Dumme, talentløse snekkere. Og syyyyke edderkopper, fysjameg, holdt på å dø på meg da jeg så i kjøkkenvasken. I dag satt tjukken seg opp på rumpa, for første gang. Bare sånn helt plutselig. Tre ganger. Og i morgen håper jeg solen kommer til sørvestlandet.
husmus &2 Skrevet 28. juli 2009 #56 Skrevet 28. juli 2009 Jeg har begynt å grue meg til å begynne og jobbe igjen. Æsj æsj æsj. Hvordan FÅR man den tidsklemma til å gå opp? Og for å snakke mer om det temaet jeg misliker mest, hvorfor våkner han tusen ganger om natten? Jeg vurderer seriøst å begynne å holde han lenger oppe. Det har jo tidligere vist seg å ikke hjelpe, men over tid vil det kanskje? I går la ha seg 17 og våknet allikevel kl 06...
Frøken Freken Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #57 Skrevet 28. juli 2009 Jøss. Sover prompen fra 17 til 06? Snuppelure la seg 19 og våknet klokka 05. Faen i helvete. Kan hun ikke bare legge seg tidlig og våkne sent? Må jeg velge?
husmus &2 Skrevet 28. juli 2009 #58 Skrevet 28. juli 2009 Eh ja...Men vi kan legge han 21 og han våkner 06. Så, problemet er altså: Han våkner 06.00. Og X antall oppvåkninger natten igjennom og dette er nytt. Dette begynte han med etter vi flyttet, men det er nok en alders ting. Men hva P***** gjør man?
Frøken Freken Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #59 Skrevet 28. juli 2009 som det framkommer av mengden freken-innleggom søvn på dib er jeg ikke en person å spørre om søvn. Så fascinerende at han kan sove 13 timer. Jeg merket imidlertid på snupp at hun hadde færre oppvåkninger de dagene jeg bare lot henne få en dupp på dagen, enn dager der hun sover mye på dagen. Dypere søvn, kanskje. Uansett - jeg tror flytting har noe med saken å ggjøre. For vår del begynte hun å trøble i mai da vi flyttet, og kanskje måten jeg håndterte det på har gjort at hun fremdeles tøyser det til.
husmus &2 Skrevet 28. juli 2009 #60 Skrevet 28. juli 2009 Hvordan håndterte du det da? Og her er det umulig å la han sove kun en lur. Hah. I går sov han kun to, derav i seng for godt kl 17.00, så det var vel ikke så vellykket. Han trenger mye søvn tydeligvis. Kanskje ikke så rart i den farten han krabber og reiser seg opp. Det er opp ned opp ned hele dagen lang. Jeg trodde søvn avler søvn jeg, men nå vet jeg ikke...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. juli 2009 #61 Skrevet 28. juli 2009 Hør nå her på Søvneksperten, eller skal vi si eksperten på Søvnproblemer?? Prompen våkner så mye på natta nå fordi han bare sov og sov seg gjennom de første 7-8 mnd av livet sitt (ihvertfall på natta), han lå altså til lading og bruker nå av sine søvnreserver....Eller ikke hoho. Det er ihvertfall veldig vanlig med søvntrøbbel rundt 8-9 mnd har jeg fått inntrykk av her inne- og opplevd SELV ikke minst. Jeg tror rett og slett at det går litt varmt oppi hodet deres nå for tiden; de lærer så mye nytt hele tida og hjernen jobber derfor på høygir (jmf dagen før eksamen). Og når først flisa har våkna, er det ALTFOR gøy å være våken til å gidde å lukke øya igjen med en gang. Før hadde de ikke så mye vilje og sterke meninger om alt, mer sånn OK- vi skal sove nå ja, da får jeg vel gjøre det da. Fint hus Ella- skal dere legge inn bud eller? Og apropos måker, jeg vet GODT hvor irriterende de kan være ja!! Det gamle soverommet mitt her ute lå jo praktisk talt et lite steinkast fra den største og livligste måkekolonien i området- og JA måker bråker og skvaldrer nærmest døgnet rundt. Spes heftig aktivitet rundt 5-6 tida på morgenen minnes jeg- hipp hurra liksom. Annekset ligger heldigvis vendt motsatt vei, så hører ikke så mye til dem nå takk gud (men det er et livlig fugleliv her ute kan jeg fortelle, både svære måker, kråker, skjærer og andre store beist- som skriker mye og høyt hvis de først bestemmer seg for det)- men det rare er at flisa sover seg elegant gjennom det meste av det faktisk, men våkner lett av annet "vanlig" støy/ bråk..
LilleBjella Skrevet 28. juli 2009 #62 Skrevet 28. juli 2009 Her avler i hver fall ikke søvn søvn. De dagene han har sovet minst, er de dagene han sover best på natten. Og siste lur bør ideelt være ferdig klokka tre, men det er nesten umulig å få til, siden han holder ut så lenge. La han nå klokka elleve, og da hadde han vært våken siden syv. I natt ga jeg bare smokk en gang, rundt tolv. Så fikk han mat fem, og sov til syv. Han hadde mange dager på rad der han ikke spiste før syv, men nå er han litt tilbake til mellom fem og seks. Gidder ikke stresse med det. Han gjør stort sett som han vil.
Frøken Freken Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #63 Skrevet 29. juli 2009 Var det bare innbilning - eller så jeg et nytende drag over fjeset til snupp da hun fikk legge hodet på egen pute i dag? Har lite å melde - men her er mine favoritt barnemøbelogdilldallnettbutikker: www.myretrobaby.com og www.blaelefant.se Har nettopp gått på en smell på sistnevnte. Klesstativ fra Oliver Furniture, bla - problemet er bare at jeg er alt for lat til å sjekke målene som oppgis - dvs at de nydelige porselensknottene som skal settes på vitrineskapet er ALT for store. Pytt pytt. Har dere noen favorittnettsteder?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. juli 2009 #64 Skrevet 29. juli 2009 Her er pute bortkasta. Lille flis er meget aktiv og ligger vel på stedet hvil i ca fem minutter av gangen. På tvers, på langs, sidelengs, på alle fire med hodet hvilende på sprinkelbeskyttern eller på magen. Pent og pyntelig ryggleie er mangelvare for tida. Idag hadde vi besøk, og Frøya lekte med Odin. De MÅ da bare bli et radarpar med tiden, kanskje finne sammen som voksne og få to barn ved navn Hugin og Munin? Ellerspellers; jeg har funnet en genial måte å få flisa til å sove videre på når hun, som i natt, fikk det for seg at det var morgen kl 06. Liggende byssing- like enkelt som det er genialt. Krever ikke at jeg reiser meg opp fra senga en gang- helt fantastisk rett og slett;)
husmus &2 Skrevet 30. juli 2009 #65 Skrevet 30. juli 2009 Åh, favorittnettsider, jeg bor på disse, altid åpen. www.zanz.no, linneashage.no og www.laineygossip.com Jeg likte blå elefant, har du flere sånne? Jeg har spurt om dette før men hva gjør dere med de? Han er så ufattelig flink til å leke alene og det er jo veldig bra. Med unntak av å løpe etter han fra rom til rom så er det ikke så mye vi "gjør". Jeg tenker at jeg kanskje burde være mer som lykkelig og tibringe X antall timer med å prøve å lære han noe? Han er totalt uinteressert i bake kake og tittei leken. Kjedelig og bare snur seg bort. Men å løpe etter han og si at nå kommer jeg og tar deg er hysterisk festlig. Samt å stikke fingeren i den stikkkontakten jeg har sagt han ikke får lov til. Han eier ikke pinsettgrep og ser ikke ut til å gidde å øve på dette heller. Men vet akkurat hvor han skal slå på stereoanlegget og hvordan få playstation til å pipe. Jeg innbiller meg at jeg BURDE sitte med han og gjøre noe MER? Ikke er han særlig interessert i lekene sine heller, han synes det er morsommere å bite katten. Eller meg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juli 2009 #66 Skrevet 30. juli 2009 Han er en mann blant menn, husmus- bake kake er da aaaltfor femi;) Som sagt før, her er det ingen som sitter X antall timer på gulvet for å lære noen noenting som helst. Spille på slurva lærte hun av farmor (tok ca 3 minutter), klappe søte var det også farmor som var ivrig på, og værsågod takk var det mormor som brukte et kvarter på her en dag. Borte tittei fant hun ut på egenhånd, og gjør det HELE tida (f.eks når hun spiser, da er det opp med bodyen over det grøtfulle fjeset og "gjemme" seg bak den- praaaktisk). Når hun først har lært seg det nye trikset, gjentar vi det bare litt her og der, mens hun leker på gulvet f.eks eller sitter i stolen. Flisa leker stort sett også for seg selv, jeg har nesten litt dårlig samvittighet fordi jeg sitter så lite sammen med henne. Eller dvs, hun sitter jo ikke så mye stille lenger- så føler igrunn at jeg tilbringer dagene med å løpe etter henne rundt omkring og si "nei". Merker utrolig stor forskjell på før og etter krabbestart- nå er hun jo overalt hele tida, mye mer å passe på. Og det "ulovlige" er jo MYE mer spennende enn lekene. Lekene er totalt ut nå, så de ligger igrunnen mest til pynt. Kanskje er de interessante i fem- ti minutter ca. Flisa har forresten blit forkjøla, og jeg også. Og det reeeegner ute. Tjoho og hei for en dag!
Frøken Freken Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #67 Skrevet 30. juli 2009 Jeg er lat og leker minst mulig med snuppelure. Jeg vil heller drikke kaffe og lese blader. Som Frøya har hun lært seg det meste selv, tittei ved å dra buggysnugglen foran hodet i vogna (holder på å le seg ihjel av dette og kan holde det gående i timesvis), versågod-takk viste det seg at hun kunne i går da jeg testet det ut, vinke på ferie i italia der alle vinket til henne, og klappe lært hun visst av en jevnaldrende. Se der - jeg trenger jo ikke lære henne noe - det kan de andre barna gjøre! Det viser seg også at hun kan sove videre så lenge pappaen står opp, men blir han i senga skal hun leke. Det er bare det at på dager der jeg får henne til å sove til sju er det et rent hekkan å få henne til å sove første lur. (Holder på med det nå) Snupp er ikke så selvstendig lenger, så det krever at jeg ligger på gulvet og fjaser med henne - vi bygger en sånn gris av ringer (?), spiller på synthen, eller jeg dytter henne på en sånn briomopen (er ikke moped, da) Hun har blitt kanske flink til å spise forskjellig som hun får tildelt, og har bra pinsettgrep. Nå tror jeg det ble stille der inne. Må løpe i dusjen.
Frøken Freken Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #68 Skrevet 30. juli 2009 kanskje www.skovlycollection.no er i din gate? Selv liker jeg egentlig stramt design, men ikke til barnerommet.
husmus &2 Skrevet 30. juli 2009 #69 Skrevet 30. juli 2009 Den var bra. Jeg er ikke noe særlig for krims krams. Det blir for bestemoraktig. Men gamle tremøbler og slikt er vi myke for. Men, siden HAN ikke eier smak, så er vi rimelig møbelløse. Jeg fant verdens fineste 200 år gamle skap, men neida, det skulle vi ikke ha. Hvorfor jeg hører på han vet jeg ikke, det er mine penger. NÅ skal vi ut på tur. I regnvær.
LilleBjella Skrevet 30. juli 2009 #70 Skrevet 30. juli 2009 Grå og trist dag i dag gitt. Og jeg kjenner jeg har overbelastet ankelen, så senebetennelse neste om jeg ikke roer ned joggingen. Så blir ikke tur i dag. Har fått avtale med en rådgiver i banken i morgen klokka ti, så da må jeg opp tidlig. I morgen kveld skal vi ut å spise middag med et vennepar, pluss en jeg ikke kjenner, og det blir muligens en bytur etterpå. Kanskje det er voksentreff på Corner, og hvis ikke så får vi ta en tur på Hauen. Har du vært på galleri Freken? Ellers går ting storartet. I dag sov tjukken til nesten halv ni, noe som barnefaren sikkert var glad for. To tenner på vei nede, men ser ikke ut til at de plager han noe særlig. Virker som om de oppe har vært mye verre. Jeg og knut har fått dilla på mastermind, så nå prøver vi å slå hverandre ned i støvlene. Jeg er selvfølgelig best, men han har av og til flaks. Irriterende.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juli 2009 #71 Skrevet 30. juli 2009 Jeg var rå på Mastermind som ung pike husker jeg! Og regnvær bør du vel bare venne deg til først som sist Ella- husker det første året min onkel og tante bodde i Haugesund hvor det regna sammenhengende hele vintern og våren omtrent (GOD start på vestlandslivet ja;) Apropos læring; flisa har nå begynt å holde armene høyt opp over hodet, og da faller det seg jo ganske naturlig at jeg sier sånn "hvor stor er Frøya" samtidig. Altså, hun starter det på en måte selv. (har dere forresten lagt merke til hvor utrolig korte armer de har i forhold til det svæære hodet? Sammenlignet med oss er det jo helt ute av proporsjoner- såvidt armene kommer over hodet lizm) Morsom ting; det blir jo en del "nei" iløpet av en dag- så nå har flisa endelig begynt å skjønne poenget, og stopper opp når hun kommer til en "ulovlig" ting og rister bare litt på hodet før hun går videre...Selv om fristelsen selvsagt blir for stor ofte også, og hun bare MÅ ta på/ rive ned selv om hun VET at det ikke er lov hehe!
Frøken Freken Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #72 Skrevet 30. juli 2009 Rent bortsett fra at snupp sov sammen med meg fra 06 til 07 har dette vært en jævlig dag. Jeg har fått det for meg at hun ikke tåler noe hun spiser, hun har hatt kornete løs mage lenge nå - tenner, har jeg tenkt - men hva om hun ikke er grinete pga tenner men reagerer på gluten, feks? Og har vondt?? Hadde planer om å gå tur - men det har jo vært rene syndefloden her. LE Har ikke vært på fylla her siden 2003, da var hr freken livredd for at jeg skulle få bank siden jeg hadde en slags Beckham-hanekam (ikke pent) og yppet meg med de største bøllene i byen i køen til Okka Bu. Syns ikke utelivet her virker så forlokkende. Og hva skal jeg ut etter, kjenner jo ingen og har mann og barn. Forresten er du heldig som har mann som liker spill, det gjør jeg og, men ikke hrfreken.
husmus &2 Skrevet 30. juli 2009 #73 Skrevet 30. juli 2009 Jeg ser frem til en helg med spill på fjellet. Men selger de Nan på Geilo tro? FF, jeg tror Lille HerrMus har endelig blitt allergisk for grøten. Kanskje han får for mye grøt? Han har nemlig nupper på det ene kinnet. Ikke røde, bare nupper. Så det er noe han reagerer på men hva? En annen ting som irriterer meg er at jeg tipset dumme Frk journalist om brevet vårt, men først når Kjellbjørg ringer redaksjonen ble det fart på sakene gitt. Jeg tror dama var sur for jeg ditchet henne på første flaskeintervjuet, på grunn av meg fikk hun pepper liksom. Så det. Kjendis kunne jeg vært. Klemz
LilleBjella Skrevet 30. juli 2009 #74 Skrevet 30. juli 2009 Jeg tror Frøya er betydelig mer læreglad enn tjukken. I dag tenkte jeg at jeg kanskje kunne kvele litt tid med å lære sønnen vår å spille på slurva. Han satt i stolen sin og så dumt på meg en god stund. Stappet Duplo-kua i kjeften og hvinte på sitt kastrat-vis. Og da han i går morges begynte å vise tendser til å peke, så ødela jeg det med å peke på alt og alle, hvorpå han puttet pekeboka i kjeften og ropte på pappa. Men han er fortsatt veldig glad i å ta på tissefanten sin, og i går kunne mormor informere om at han hadde en god del av fingeren INNI tissen. Hvor langt inn han kom vet jeg ikke, antar ikke så veldig langt, men vi er nøye på håndvasken etter han har vært på do. Litt sutrete dag i dag, og litt sutring et par timer inn i legging, så kanskje han merker tann nummer syv og åtte likevel? Siden mormor og morfar skal være barnevakt i morgen kveld, natt og lørdags morgen (thank god, eeeendelig kan vi pøse på med vin og være oppe så lenge vi vil) passer det dårlig, men de takler det vel. Jeg skal i hvert fall late som ingenting og være utenfor døren i god tid:) Dere tror sikkert jeg er en ranglefant med alkis-tendenser, og det er jeg ikke. Bare så det er sagt. HerrD er ikke veeeeldig glad i spill, men han ser sitt snitt til å slå FruD. Og han visste jo ikke at jeg var flink i mastermind. Etter ørten runder slo jeg han med to poeng, så vi var vel like dårlige begge to. Men han er som regel med på det meste, så da blir det litt kortspilling, tp, kokkelimonke og vil du bli millionær, når anledningen byr seg. Men som regel når vi er flere enn to, for de færresten spillene er morsomme for par. Og jeg må jo ha litt mostand, hehe. Lykkelig: For å si det sånn så er jeg jo tross alt vokst opp her, og har rimelig god peil på værutsiktene. Og som regel er jeg ikke værsyk. Ikke nå heller egentlig. Men min mann, som har tre uker ferie i året, er litt mer sugen på at sol og varme skal treffe de dagene han ikke er på jobb. Og det kan jeg forsåvidt forså. Tipper august blir strålende, på samme måte som juni. Og neste år legger vi ferien til, ja nettopp august. Og da blir nok juli bra. Det er bare å kaste inn håndkleet og innse at folka på meterologisk institutt ikke er duganes til noe som helst.
Frøken Freken Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #75 Skrevet 30. juli 2009 Laaaangt innlegg, Lille Ella:) Du - merkelig hvor fort gutta lærer alt som har med tissen (eller pissen, som vi sa der jeg kommer fra) å gjøre helt uten instruksjon? Når det gjelder læring er det forresten først i det siste at snupp klarer å skille mellom de tinga hun har lært - hun begynte med vinking, vinket fanatisk i en uke, og så sluttet hun helt. Peking har hun lært av pappaen - "kor e lampå" begynte de med og så pekte hun på lampa. Det er det samme hva du spør etter, hun peker på lampa uansett, unntatt en gang han spurte hvor mor var og hun pekte på ei flue. Jeg har gått og skrytt av at hun nok kom til å snakke tidlig, bare for å oppdage at andre unger på 11 mnd sier både det ene og det andre, mens hun bare babler i vei. - Si MOR!!! - blæbibbadulilibei Jeg forbanner meg selv som er skrekkslagen for å ha barnevakt. Hva er det som er galt med meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå