Gå til innhold

nekter tannpuss.....hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 18mnd nekter å la meg pusse tennene hennes, har derfor latt henne gjøre det selv... Men det er jo ikke bra nok i lengden,,,

Noen gode råd eller flere i samme situasjon???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mått holde gutten min fast rett og slett.. En arm bak ryggen min og jeg holder fast den andre og holder hodet fast. Det er liksom noe de bare må godta. Til slutt løsnet det og han godtok helt fint å pusse tenner.

Skrevet

Ikke gi deg. Så lenge håpløst ut her også, men så plutselig en dag gikk det veldig greit:)

Skrevet

Har slitt med det her også, det var grining og styr hver gang. Nå er han 15 mnd...plutselig her en dag så var det greit... Phu ;-)

Skrevet

fluortabletter.

Funker som en kule her..

Først pusser jeg, så mini og om han er flink får han fluortablett

Skrevet

Her er det tvang. Må holde henne fast og somregel må vi være to. Hun har aldri likt det.. Vi har måttet bytte ut til litt større tannbørste, da likte hun det bedre iallefall, men fortsatt tvang. Jeg har totalt noia mot flourtabletter, så jo på "sykehuset" seinest i går en liten gutt som hadde satt en i halsen og sluttet å puste. Holdt på å dø han...

Skrevet

Tips: gjør det til en kosestund og bruk TID!

plasser barnet på fanget med hodet i armhulen din. Da får du et fast grep.

Barn under 10 år skal ikke ha ansvar for tannpussen selv. De skal riktignok få prøve seg.

Etterhvert som de blir eldre kan det gjøres til en greie å bruke "rød" tablett etter at de selv har pusset. Da ser man merket med rødt hvor de slurver. PS! Tungen blir også rød, så det er jo greit å gjøre en dag man ikke skal så mye - hehe

• 2 uker senere...
Skrevet

Vesla vår fikk tenner da hun var 4,5 mnd og så lenge hun bare hadde i underkjeven var det ingen problemer med tannpuss. Da hun fikk oppe ble det mer "krangling".

I begynnelsen lå hun på stellebordet og vi la en finger på haka for å åpne munnen litt, det gikk helt fint.

Men da hun begynte å protestere måtte vi finne nye måter.. En stund gikk det greit når hun fikk børste tennene våre mens vi børstet hennes. Nå har vi to børster, en som hun pusser selv med og en som vi pusser med imens.

Vi prøver med latter, kos og tøys først, og hvis det ikke fører fram blir det tvang. Tennene skal pusses uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...