Gå til innhold

andre som er redd for å føde fortidlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått den sisste tiden å tenkt mye på om jeg kommer til å føde mye før termin.. ( Førstegangs fødene )

Samboer jobber i nordsjøen, å han reiser ut når jeg er 34 uker på vei og er hjemme igjen når jeg er 36 uker på vei.

Sjansen for at jeg føder når han er offshore er sikkert veldig liten, men jeg bekymrer meg virkelig mye for dette alikevel.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tegn på at du kommer til å føde for tidlig da? Feks mye kynnere.

Skrevet

Nei, jeg har ikke det.. har ikke merket noe serlig til kynnere.

Er nok bare en følelse jeg har, at jeg kommer til å føde fortidlig...

Skrevet

Dersom det ikke er noe som tilsier for tidlig fødsel, så blir det nok ikke det :) Men et godt tips er å ta det med ro og ikke gjøre for store aktiviteter, som feks husvask.

Jeg fødte selv i uke 35 sist. Men var da plaget med sterke kynnere og jobbet masse. Ble 20% sykemeldt uken før jeg fødte. Denne gangen har jeg derfor vært 100% sykemeldt siden mai pga fare for tidlig fødsel. Fikk beskjed om å ikke gjøre noe, bare ta det med ro og sove masse. Og det ser ut til å ha funket for nå er det 3 dager til UL termin.

Så ikke tenk på det (stress kan sikkert også utløse fødsel), og slapp av, så går det nok bra skal du se :)

Skrevet

Jeg er litt redd for det (uke 35 i morgen). Men ser egentlig ingen grunn til bekymring! Men det passer litt dårlig de nærmeste ukene - samt at jeg vil jo helst slippe kuvøse og slikt når babyen først kommer. Så tror bare jeg har litt for stort fokus på at: "det passer ikke enda, vent litt til"... Tror ikke så mange føder så tidlig som i uke 35 - så vi får bare prøve å slappe av :)

Skrevet

Jeg er blitt litt redd for å føde før termin, nå er jeg 37+2, så er jo ikke "for-tidlig", men det er dfet for meg. Alle i slekta har blitt født før tiden, og jeg drømmer hele tiden at det kommer rier osv, og vokner og tror jeg har hatt vondt, tror det har begynt å skje noe, selv om det ikke har det. Har hatt litt kynnere tidligere men ikke så mye nå. Men psykisk så tror jeg jeg føder snart, selvom det ikke er noen særlig tegn ¨på det fysisk. Så jeg er litt bekymret, føler liksom ikke at jeg har alt klart isåfall .. hehe

Skrevet

Jeg er redd for det ja. Har nemlig altfor høyt blodtrykk, men ikke svangerskapsforgiftning (enda....og krysser for at den aldri kommer). Dermed er det en stor fare for at jeg føder for tidlig. Er derfor 100% sykmeldt jeg også, slik at jeg kan slappe av og ha ungen der inne så lenge som mulig. Jeg satser på å ha han inne til uke 37. Etter det er det helt greit at han kommer. Er i 30+5 idag.

Skrevet

Jeg er også redd for å føde for tidlig.. Er 31+ 3 i dag, og i forrigårs sank magen min... :s

Plages også med konstant sterk hodepine...

Fødte i uke 36 sist, håper det ikke kommer noe før den uka iallefall.. Når de blir født såpass sent er sjansen veldi liten for kuvøse etc...

Skrevet

ja er redd for det.. eller det vil si jeg har tenkt tanken ett par ganger :D har leeeenge vært plaget med kynnere og de blir bare sterkere og vondere.. vet ikke helt om magen har sunket men tror ikke det.. men har myyyye nedpress, stikninger og kynnerne de siste ukene har blitt mensvonde.. så er takknemlig for hver uke han er inne der.. :)

er 31+6 uker ifølge ultermin..

men med mensterminen min er jeg 33+3.. men vet jo at de regner ut fra ul termin så blir morsomt å se når han velger å komme ut..

:) håper jaffal til uke 37.. :)

Fikk 11 dager over termin med førstemann.. så sannsynligheten er jo ikke stor til at han skal komme før da.. men med så vonde kynnere så begynner jeg jo å lure.. :)

Skrevet

kjenner meg igjen i det du skriver, HI!

min mann pendlet til utlandet med førstemann, og det ville jo være typisk om fødselen satte i gang når han ikke er der, sant?

Men jeg tror din frykt for for tidlig fødsel bunner i nettopp det, ikke i noen reell "feeling" for at fødselen vil starte for tidlig.

Jeg hadde den følelsen, sov med mobilen ved siden av meg og nummeret til føden klart, feks. Men jeg fødte da 6 dager før ul-termin, og helt klart på overtid i forhold til menstermin. hehe.

tenk deg jeg var lei da!

Jeg er også av dem som har syyykt mye kynnere, og jordmor var overbevist om at jeg kom til å føde tidligere helt fra uke 18. men den gang ei.

Også denne gangen går jeg med en slags "å, jeg kommer til å føde tidlig"-følelse, men det er jo egentlig ingen grunn til å tro det (utenom at slimproppen gikk i går, antagelig, men det danner seg nok en ny en, skal du se!) så jeg blir nok overtidslei og megafødeklar denne gangen og. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...