Gå til innhold

Sykemeldt jordmor - what to do??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp telefon fra jordmor, hun har blitt sykemeldt og måtte avbestille avtalen vår på termindagen neste onsdag. Fastlegen har ferie. Hva gjør jeg nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde meg. Dro rett og slett til Føden og ble sjekket der. Sånn er det i disse sommertider. Skulle bli sjekket for høyt blodtrykk og det var viktig for meg å ha en sjekk, dermed så jeg ingen annen mulighet enn å dra opp dit. Jeg hadde gjort det på et blunk igjen. Lykke til!

Skrevet

Er det flere leger der fastlegen har kontor? I såfall får du får du sikkert time hos en annen lege. Fastlegen har helt sikkert også en ordning hvor pasientene blir sendt vidre til andre leger.

Skrevet

Ringte du til føden før du dro opp? For å forklare situasjonen..

Skrevet

Hele legekontoret er sommerstengt til 3. august. De sier på svareren at ved akutte tilfeller, så kan jeg kontakte noen leger de henviser til. Er dette et såkalt akutt tilfelle?!??

Skrevet

Min jordmor og fastlege har ferie. Føden ligger 1,5 timer herfra... jeg har gått til turnuslegen og det har gått helt fint.

Går og venter på fødsel... når det skjer så må jeg ta kontakt med legevakten slik at vakthavende lege får sjekket meg før jeg reiser på føden....

det er ikke optimalt.. men sånn er det bare av og til....

Skrevet

Da ville jeg prøvd å ringe et annet legekontor. Eller rett og slett sykehuset og be om å få komme på kontroll der. Poliklinikken tar jo imot gravide til kontroll, så der burde det være en mulighet :)

Skrevet

Tror jeg ville ringt føden, og forklart situasjonen. Vil tro du får komme dit til en kontroll da. :-)

Skrevet

Alle fastleger skal ha en vikar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...