smurf08 Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Har en gutt på 8mnd som nekter alt drikke på dagstid. Har prøvd alt som kan drikkes i alt som finnes av flasker og kopper. Han nekter pent. Dagen hans ser sånn ut: kl 6-7 mme 100-150ml kl 8-9 grøt+frukt kl 12-13 middagsglass+frukt kl 17-18 grøt kl 20-22 mme 150-200ml kl 3-4 mme 200ml og så er det morgen igjen... Har prøvd å kutte ut nattemat, med masse gråt kom vi oss gjennom natten. Men han drakk ikke noe den dagen heller... Gidder ikke mer gråt, og det er jo viktig at han får i seg mme/ væske. Det hadde nok vært praktisk å få han til å drikke på dagstid for å kunne kutte ut flasker på kvelden og/eller nattestid =) Noen med tips som kan hjelpe oss???
Micropus Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Jeg har ei jente på snart sju måneder som ikke spiser noe enda. Vil ikke ha grøt eller middag. Kun litt frukt av og til. Heller ikke så veldig flink til å drikke mme, men får da i henne en flaske med 100/120 ml av og til. Jeg har FRYKTELIG lyst til at hun skal sove hele natten gjennom snart, så snakket med helsestasjon ang. dårlig matinntak i dag. Helsesøster mente vi fint kunne kutte ut natt-mating for da kom hun til å begynne spise mer på dagen. Men måtte nok regne med en avvennings periode med en del skrik. Men jo mer standhaftig vi er, jo fortere vil dette gå, mente helsesøster.... Huff, vi må nok bare stålsette oss, selv om det blir super-slitsomt! Det blir vel litt det samme for dere også, kanskje. Han begynner vel ikke å drikke mer på dagtid før dere kutter natt-flaska:-( Lykke til iallfall:-)
lillemirakel!! Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 ungen din drikker mere enn min! iallfeall mere mme:-) Min lille drikker bare en flaske mme om dagn, han haaater det.... så lenge han har våte bleier er det vell ok? det tenker iallefall jeg..slik ser dagen vår ut: 6-7: 200 ml mme ca 8: en skive brød og vann ca 10: grøt eller grønnsaksmos og vann 13.30: middagsglass og vann 1730: grøt og vann regner ikke ut hvor mye han drikker lenger... men tips er å ta ut den plastringen under aventkoppene slik at vannet renner ut uten at de suger. min tass nekter flaske så jeg begynte med kopp ved 6 mnd, egentlig først nå at han faktisk suger av tuten på koppen. de får jo mme i grøt også
Athele Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Huff!! sånn har vi det også.. Vil ikke ha noe som helst drikke om dagen.. Har du prøvd den lille flaska av Imsdal? den synes tøtta mi er ganske gøy.. Får i allefall i seg 10ml der..om ikke annet ...sukk...Ellers vil hun ha pupp om natta, men det tror jeg er mer for kos (med mamma)enn drikke...for når hun ligger borte er det ingen problem.. godt å høre at det er flere som sliter litt.....i gruppa mi er alle så flinke til å drikke osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå