Gå til innhold

rar smak i munnen og annet

Anbefalte innlegg

Noen andre som opplever rar smak i munnen? Jeg har et barn fra før og opplever virkelig at det er forskjell på svangerskapene. Sist jeg gikk gravid var jeg småkvalm fra uke 4 til uke 8. Nå i uke 14 i dette svangerskapet har jeg fortsatt dager med kvalme, bekkensmerter, en underlig og ganske ekkel smak bakerst i munnen, vanvittige humøsvingninger, irritasjon og trøtthet (nei, den har ikke avtatt etter uke 12) og hodepine nesten hver kveld. Lurer fælt på hva den rare smaken i munnen kommer av. Noen som vet?

I tillegg er jeg blitt forkjølet og samboer som jobber ute i nordsjøen er kjempebekymret etter å ha lest at gravide har større sjanse for å bli alvorlig syke dersom de får svineinfluensa. Når skal man egentlig kontakte lege i en slik situasjon? Ville jo selv tro at det ikke er alvorlig før man får høy feber, men kanskje noen har lest noe om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140408124-rar-smak-i-munnen-og-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter fortsatt noen dager med veldig "metall" smak/slim bak i ganen... Blir til tider litt gal av det. Der og da, funker det med tyrkisk pepper eller andre sterke sukkertøy, men smaken er tilbake når sukkertøyet er borte... men det går flere og flere dager mellom denne følelelsen nå. Er 16 uker i morgen.

Jeg har fremdeles metallsmak/blodsmak i munnen iblant. Når jeg er forkjølet får jeg ofte en merkelig smak i munnen, akkurat som den henger igjen i all mat og drikke jeg inntar.

Må si at jeg har tenkt på svineinfluensa, men man kan ikke gå rundt og bekymre seg for alt hele tiden. Ta ikke sorgene på forskudd;)

Hei! Kjenner igjen dette ja. Har det samme selv. Med 1 barnet så kastet jeg opp i fire mnd men denne gangen er jeg bare kvalm. Det finnes dager hvor jeg fremdeles kjenner kvalmen men det hjelper å spise. Jeg har også metallsmak eller ekkel smak i munnen og det tror jeg kommer av kvalmen. Jeg er i 14 uke så det må da gå over snart. Ellers kjenner jeg bobling i magen så da er vel alt i orden. Magen har begynt å komme også. Herlig!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...