Gå til innhold

Dere med hund i huset...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvor ofte støvsuger og vasker dere? Blir det oftere enn før etter at dere fikk barn i huset? Jeg har en gutt på 7 uker og støvsuger omtrent hver dag etter denne "fille-bikkja". Har en samboer som er utrolig lat når det gjelder husarbeid, og dette er hans hund. Har sagt til han at det er han som bør ta seg av støvsugingen for jeg har mer enn nok med den lille nå og i tillegg er det hans hund, en hund som jeg aldri ville hatt i hus hvis det var opp til meg. Problemet er bare at han ser ikke behovet for å støvsuge hver dag fordi han ikke ser samme "dritten" på gulvene som jeg gjør. Men hunden røyter som et uvær og jeg syns det ser helt forferdelig ut her hjemme hvis vi hopper over en dag med støvsuging. Så tenker jeg på den lille gutten vår da, er ikke bra at så små skal "velte" seg i hundehår.

Fortsetter under...

Skrevet

Det blir annenvher dag, men skulle gjort det hver dag. Blir gal av alt hundehåret. Har 2 hunder, og de er ute ofte i bakgården, men de er inne hele natta, og det er fullt av hundehår på stua når jeg står opp på morgenen.

Skrevet

Ta hunden hans med til veterinæren og skrell hunden:) Vi gjorde det for en stund siden for vår hund var midt oppi røytingen, har aldri hatt mindre hår på gulvet!!!

Tror det snart er på tide igjen:)

Skrevet

Støvsuge hver dag..... Er du helt nazi eller???

Det er jo ikke bra for små barn at det er helt sterilt rundt dem heller.... De har bare bra av litt lort å hundehår (til en viss grad da selfølgelig)

Å stakkars hund som blir skrellet bare fordi dere ikke tåler hundehår. Dere passer ikke til å ha hund hvis dere ikke tåler det som kommer med.

Skaff dere heller en gullfisk................

Skrevet

Har du ikke hatt hund som røyter???? Noen ganger må det støvsuger hver dag, ja.

Skrevet

Jeg har en hund som røyter noe sinnsykt mye! Støvsuger hver 3 dag,og mopper de andre dagene.

Annonse

Skrevet

Hvis dere har en hund som røyter mye ville jeg ha byttet for, greit at hunder mister hår, men den skal ikke tøyte hele tiden.

Vi har en stor schæferhund med masse pels, og vår og høst må det støvsuges hver dag, men nå annenhver dag. Men det gjorde jeg også før hunden kom i hus.

Hadde samboer hunden før dere ble sammen?

Skrevet

om du mopper eller støvsuger går vel ut på det samme:P

støvsuger etter behov, hvis hundehårene begynner å samle seg i dotter(etter senest 2 dager) støvsuger vi:)

Skrevet

uansett om dette er din samboers hund, som han hadde før dere flyttet sammen, eller om han fikk seg hund mot ditt ønske, så syns jeg ikke du skal klage.

Hadde han hunden før du kom inn i bildet, så tok du ham med hund, blir akkurat som om han hadde hatt barn fra før!

Fikk han seg hund mot din vilje, så burde du sagt skikkelig ifra før hunden kom at du ikke ville ha hund i huset!

Og er litt støvsuging virkelig noe å krangle om?

Skrevet

Vi har en hund, støvsuger hver bidige dag. Drittlei!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Støvsuger hver dag. Og NEI, det er ikke hysterisk - noen hunder røyter mer. Da vi hadde to hunder måtte vi støvsuge/moppe flere ganger daglig, ettersom de lekte sammen og dermed røyta mer.

Skrevet

Jeg har hund med mye pels (shetland sheepdog), men støvsuger ikke mer enn ca 1 gang pr uke. Han røyter ikke overvettes mye, men pelsen legger seg ikke overalt, det samler seg i dotter under sofaen...og dessuten så har vi robot-støvsuger som gjør jobben selv.

Det er noe jeg kan anbefale på det sterkeste...en støvsuger som surrer rundt på gulvet selv:=) Løp og kjøp! Irobot roomba, et must her i huset!!! Utrolig deilig å slippe støvsuging, eneste jobben er å tømme den for smuss, og evt hjelpe den løs om den kjører seg fast.

Skrevet

Vi støvsuger tepper ol. ca. annehver dag, og mopper flere ganger om dagen. Han røyter sinnsykt mye, var et godt tips å se om det hjelper å bytte for til deg ovenfor her som nevnte det. For det er IKKE normalt at han røyter så mye. Har en Enjomopp som står parat til å brukes, og det er fort gjort å ta over de verste partiene der hunden oppholder seg mest. Blir spesielt irritert over røytinga nå når den lille har kommet...

Annonse

Skrevet

Vi hadde en Gordon setter i familien før, og en flatcoated retriver før det igjen. Ganske så greie hunder mtp røyting. Men mamma moppet/støvsugde fortsatt hver bidige dag ;) hundehårene gjemmer seg på de utroligste steder, og kommer frem med en gang det er rent igjen:p

Skrevet

Kjent problemstilling, gitt :-) Jeg ymtet frempå om at mannen min kanskje må ta et tak i huset etterhvert (jeg er 23 uker på vei nå), og i løpet av 5 min. var selvgående robotstøvsuger/gulvvasker bestilt på nettet, hihi :-) Kommer vel om et par dager. Gleder meg til å se om den virker...

Skrevet

Jeg må støvsuge 2-3 ganger om dagen, det ser heeelt jævlig ut her hvis jeg dropper en gang for å si det sånn.

Han har røyta en helt evighet nå men nå ser det ut som under pelsen kommer for fult også, Heeerlig:/

Jeg er ikke hysterisk men dritt lei av å dra ut lange hår av munnen og stumpen til vesla.

Skrevet

Hehe, tror ikke det er noen fare for at det blir sterilt om du støvsuger hver dag.. Her ble det sinnssykt møkkete når vi hadde hund!! Hår var en ting, men han dro inn så mye sand og dritt.. Måtte støvsuge og vaske sikkert et par ganger om dagen..

Vi har ikke hund nå, men støvsuger hver dag allikevel.. Og gjerne vasker over gulvene på kvelden også.. Vi har liten leilighet, og jeg synes det fort blir møkkete etter unger som spiser og søler en del... :oP

Og jeg tror det er greit, jeg, å ha rene gulv når man har unger som krabber - pent er det også.. :oD

Skrevet

Jeg er sinnsykt lei hundehår. Vært hundeeier i mer enn 10 år, og det er en gru med alle hundehårene. Har en type hund som røyter mer enn vanlige raser.

Ikke alle hunder røyter like mye. Vår hund er fabelaktig til å røyte. Blir smågal!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...