Gå til innhold

Tilrettelegging på jobb

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg synes å huske å ha lest her inne at man ikke trenger å jobbe natt når man er gravid og at arbeidsplassen har ansvar for å tilrettelegge. Leste også at dersom man har faste nattvakter på turnusen så skal man få gjort om disse til dag/kveldsvakter uten å få nedsatt lønn. Er det noen her som kjenner reglene godt og vet mer om dette?

Takk! :)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har nettopp sluttet å jobbe natt pga graviditet, og da særlig siden jeg har ett høyrisikosvangerskap. Det du trenger er ett skriv fra fastlegen din om at du ikke skal jobbe natt lengere pga graviditeten. Det kan også være en fordel å "begrunne" hvorfor du ikke vil jobbe natt mer. Det går som regel helt fint å jobbe natt selv om man er gravid, men det er en liten økning i abort, lavere fødselsvekt og så er det jo ikke så gunstig å hele tiden skal omstille seg til dagtid etter to eller tre nattevakter.

Jeg har ikke mistet noe av lønnen min, beholder alle tillegg. Om arbeidsplassen automatisk har ansvar for å tilrettelegge sånn at du får jobbe dag/kveld, vet jeg ikke. Men hvis din kommune er en IA-virksomhet (inkluderende arbeidsliv) så har de ansvar for å gjøre det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...