Gå til innhold

Pjokken vil bare sove på siden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en på to uker som foretrekker å sove på siden. Jeg legger han på ryggen, men han vrir seg over på siden, og ligger med hendene opp mot ansiktet sitt. Om natten ligger han sammen med meg, og da snur han seg også med ansiktet og kroppen mot meg. Hva skal jeg gjøre? Jeg forsøker å legge han på rygg, men han trives ikke så godt med det. Jeg er jo bekymret for at han skal tippe helt over på magen. Selv om det virker som at han ligger ganske så stabilt i sideleie. Hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle mine unger har ligget på siden hele tiden. Bare pass på at babyen ligger like mye på begge sider, ellers så kan de bli litt skjev i hodet. :-)

Skrevet

Min tulle lå bare på siden fra hun var født. Jeg rullet et sammen et teppe i en pølse og la det foran magen hennes slik at det ikke ble så lett å tippe over på magen.

Skrevet

Når de er som minst, velter de ikke like lett over på magen. Gullet sov og sover fremdeles bare på siden, men nå når hun klarer å snu seg rundt selv havner hun i løpet av natten på magen.

Det jeg imidlertid gjorde når hun var "liten" ;) var å alternere hvilke siden hun lå på ved hver amming på natten, da unngår du skjevt hode.

Skrevet

Takk for svar! :)

Når han blir så stor at han har kontroll på hodeløftet er jeg ikke så bekymret dersom han skulle tippe over på magen. Men nå når han er så liten er jeg mer bekymret for det. Men han virker så stabil der han ligger. Å jeg kan jo ikke tvinge han til å ligge på rygg heller! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...