Gå til innhold

Dette er sikkert tatt opp før, men jeg lurer på hvor mange tvillinggravide her inne som har brukt Pergotime??

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Er bare veldig nysgjerrig da en sier at Pergotime kan øke sjansene med flerlingesvangerskap med ca 10%

Så mitt spm er da, hvor mange av dere tvillinggravide har brukt Pergotime, og brukte dere enkel, dobbel eller trippelkur??

Skal mest sannsynlig begynne på Pergotime i dag - skal til fastlegen om bare halvannen time, så blir spennende å se om han kan skrive det ut eller om jeg må vente til gynekologtimen min i september. Håper jeg kan få det i dag - da jeg har ventet i 2 mnd på å få tilbake mensen etter MA + at jeg i dag er på syklus dag 5 - så hadde jo passet veldig bra...

Er blitt nevnt av gyn på sykehuset tidligere at jeg kunne få pergotime som en liten "dytt" etter å ha vært prøver i over 1 år nå og mistet tvillinger i MA i uke 12 (mars -09) og en spire til i uke 10 (mai -09).

Er takknemlig for alle svar...

Fortsetter under...

jeg har stilt det samme spørsmålet her inne, og svarene jeg fikk av de to som svarte var at de hadde hatt pergo, jeg starter rett på dobbel krs som deg, vi ønsker tvillinger så håper det klaffer for oss begge, gi en lyd når du vet om spiren/ spirene sitter;-) sod sommer

Nei. Det har jeg faktisk ikke hørt om.

Tvillingene mine kom helt av seg selv. Vi har noen forekomster av tvillinger i familien. men når jeg tenker meg om har jeg kjent eggløsning på begge sider flere ganger når jeg har hatt menstrasjon.

Hei!

Jeg var inne til fertilitetssjekk i mars i år, fordi jeg ikke ble gravid, og hadde høy vektøkning og ustabil mens.

Det ble påvist PCOS, og jeg fikk Metformin - en gammel diabetesmedisin som de har funnet ut er gunstig for eggløsning m.m. - i tillegg til at jeg skulle bruke PergoTime dag 4-8 i syklusen. Dette skulle jeg holde på med fram til august/september, og hadde ingenting skjedd innen da skulle vi begynne å vurdere prøverør.

Men allerede tidlig i mai, etter EN syklus med PergoTime måtte jeg ringe legen min og fortelle at det nok ikke ble nødvendig med prøverør, da jeg hadde fått positiv test - eller, egentlig 9!! positive, hihi.

UL i uke 7 viste at jeg var tvillinggravid, og er nå 16+4 på vei. Overlykkelig!!!

Men sånn i utgangspunktet skulle jeg altså tatt PergoTime i inntil 4-5 sykluser dersom jeg ikke hadde blitt gravid underveis.

Satser på at det ordner seg for deg snart! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...