Gå til innhold

Noen Pergo-jenter?? Kunne dere være så snille og hjelpe meg litt med spm mine??

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

1) Hva slags bivirkninger hadde dere? Og når begynte de?

2) Fikk dere forlenget syklus av dem?

3) Hvor mange har fått flerlinger med bruk av Pergotime?

4) Går dere på noe andre medikamenter i tillegg? Progesteronstøtte, blodfortynnende etc?

5) Har dere EL av dere selv, eller ikke? Og på hvilket grunnlag fikk dere Pergo?

Skal til fastlegen etterpå og er 98% sikker på at jeg får utskrevet Pergotime. Er blitt nevnt tidligere av gyn på sykehuset (i mars -09) at jeg kunne få det og evt blodfortynnende og progesteronstøtte som crinone. Har vært prøver i over 1 år nå og har hatt to MA på rad nå, så håper det kan hjelpe meg til å bli gravid igjen og at jeg beholder spiren!!!

Svært takknemlig for alle svar =)

Klem fra

Fortsetter under...

Hei på deg!

Jeg har brukt Pergo flere ganger og vet endel om bivirninger. De er absolutt til å leve med, men det kan nok lønne seg å ta det litt rolig noen uker midt i syklusen. Har man en hard eller stressende jobb ville jeg til og med vurdert sykmeldning, noe jeg ikke benyttet meg av, men angret på i ettertid.

1) Jeg ble svimmel, ør, generelt sliten, litt dårlig matlyst og hetetokter. Varte i mer eller mindre en uke. Varierte etter enkel eller dobbel dose. Startet ca midt i syklusen.

2) Syklusen min ble ikke forlenget.

3) Ble gravid med ett barn etter dobbel dose Pergo. Dette tror jeg var på 3'dje forsøk. Må innrømme jeg ga litt opp, og nå i ettertid har jeg bare vært glad for at det gikk som det gikk og at jeg slapp IVF.....

4) Gravid i uke 17 nå. Går på Fragminsprøyter, 5000 IE hver dag. Setter disse selv i magen. Ble ikke funnet noe på utredning, men gyn mente at det var lurt å prøve blodfortynnende pga min historie. Har også smørt meg med progesteronkremen Progesta care i de 14 første ukene av dette svangerskapet.

5) Hadde EL av meg selv. Har hatt 2MA, 1SA og 1 dødfødsel i uke 27 pga kromosomfeil.

Masse lykke til! Tror det kan være veldig lurt at du prøver blodfortynnende! Hadde jeg fått det litt før kan det jo hende jeg hadde sittet her med en liten baby?

Tusen takk for at du ville dele dine erfaringer og din historie med meg Engelen*My

Så trist at du har mistet så mange ganger, og gratulerer såååå mye med barnet i magen nå =)

Jeg fikk Pergo av min fastlege i går - så jeg er veldig spent på hvordan det går denne pp`n. Han skrev ut 50 mg x 2 - så regner med det er dobbel kur. Jeg begynte i går på min syklusdag 5 - så har noen spennende uker foran meg, men er litt bekymret over at jeg har mistet 2 ganger tidligere. Fikk beskjed av gyn på sykehuset at jeg behøvde ikke ta kontakt før i uke 8, så det blir noen tøffe uker i forkant når jeg blir gravid igjen =/

Klem fra

Jeg fikk Pergo pga manglende/uregelmessig eggløsning, og ble gravid på 3. kuren, det var da vår 13 pp. Dessverre mistet jeg igjen i uke 9.

Hadde nesten ingen bivirkninger, eneste at jeg kjente EL mye tydeligere, og hadde en del murringer fra EL frem til mens. Syklusen min ble stabilisert, lå på 33 dager alle tre månedene jeg brukte Pergo.

Hei igjen og takk for det!

Så fint at du har fått Pergo. Er dobbel dose ja! Masse lykke til!

Vil bare tipse deg om at jeg startet med blodfortynnende kun dager etter at jeg testet positivt. Tenkte det var greit å vite. Jeg fikk også innvendig UL i både uke 6 og 8. Så et lite bankende hjerte begge gangene, og dette fikk meg til å tenke litt mer positivt!

Håper du blir raskt gravid igjen, og at du får den hjelpen som skal til!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...