grolla Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Lillegutt har i det siste stadig dratt av seg bleia for så å tisse på gulvet...sukk. Og hver gang jeg skal skifte, benytter han muligheten til å tisse i det fri. Skulle jeg satt ham på potte kanskje? Andre med erfaringer? Fremgangsmåte? Han er 17 mndr
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Så bra Han har jo virkelig forstått dette. Ja ta av han bleia og oppmuntr han. Kan kjøpe en sånn Kylie kladd å ha under potta,hvis han absolutt vill stå å tisse i potta,så gjør det ikke noe om hvis han bommer .Eller en liten do krakk. Kylie kladden er uansett et bra kjøp når man slutter med bleie,man kan man også bruke i seng,sofa,barnevogn,for å beskytte mot urin .Den suger raskt opp det som kommer og kan maskin vaskes. Slik at barnet kan gå uten bleie. Ellers så har du kylie truser til gutter som ser ut som en vanlig bomullstruse med innlegg,men virker som bleie.De er enklere for barnet å ta av og han kan lettere komme seg på potte.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Ja jeg har en jente på 16 mnd som gir klar beskjed når hun skal bæsje, så da setter jeg henne på potta og hun bæsjer. Vært litt redd for at det er tidlig, men alle sier til meg at så lenge hun selv sier ifra når hun vil på do, så er det ikke noe problem... Men jeg stresser ikke og presser henne absolutt ikke. Hun bestemmer tempoet
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Bare å prøve seg litt fram. Her har gutten sittet på potta siden han kunne sitte selv. Hadde selvfølgelig ikke kontroll, men tok det som en lek og et forsøk på å få inn en vane om å sitte på potta før han fikk på pysjen. Nå er han 18mnd og har begynt å forstå poenget. Trykker helt tydelig når han sitter på potta og prøver å tisse. Er ikke alltid det kommer noe, men han får alltid skryt for at han er flink til å sitte på potta. Når det kommer noe tar han stolt potta og tømmer den i do. Etterpå må den skylles og han får trekke i snoren på do. Når de er så små må man ikke presse dem for mye, er jo store variasjoner på når de er "klar" for pottetrening. Men når han tar av seg bleia for å tisse virker det som han begynner å merke at det han må tisse. Prøv deg frem og ta det som en lek. Tolmodighet og mye ros er stikkordene her. Lykke til med pottetreningen!
lille knerten Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Lille P har jeg satt på do siden hun var 6 mnd. Jeg ser på henne når hun må bæsje og da røsker jeg henne med meg og hiver av henne alt og setter henne på do og da kommer det som regel:) Hun er veldig flink og virker som om hun vil heller på do enn bæsje i bleien. Hun er 1 år i dag:) Du får prøve med positiv forsterkning. Ros han hver gang han tisser i nærheten av do og etterhvert tisser han i do og kan få masse ros. Ikke skift på han andre steder enn på badet og gjør det gjerne i nærheten av do. Før du tar av bleien, ta den fram og blås litt på "han" så tisser han i bleien heller. Bare noen tips fra meg, men hva vet jeg....
Rorrimamma Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Jeg prøvde tilfeldigvis på min på dagen da han var 9 mnd. Helt siden den dagen har han tissa (og bæsja hvis han har mått) etter hver blund. Han er nå 12 mnd. Min andre sønn ville ikke tisse på potta i det hele tatt og sluttet med bleie da han var fire..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå