Gå til innhold

Skal skifte etternavn nå som vi gifter oss men lurer på noe i den annledning:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte inn sånn navneendringsskjema så den er grei så etter vielsen har jeg fått nytt navn.. men. Hvem melder jeg fra til?

Jeg trenger vel ikke melde fra til folkeregisteret siden jeg fylte ut den blanketten. De har jo godkjent alt og på vielsesattesten står det nytt navn etter vielse. Eller noe i den dur;)

Nytt bankkort, pass, førerkort? Noen andre "viktige" innstanser som må ha beskjed? Forsikring kanskje? Men må jeg ha nytt vognkort på bilen og sånn?

Fortsetter under...

Skrevet

Nytt pass er ganske viktig!! Spesielt hvis du har tenkt deg til feks USA i nærmeste fremtid. De er STRENGE på at navnet i passet og navnet på billetten stemmer overens. Jeg måtte bytte navn i folkeregisteret og på passet før jeg giftet meg for å få ordnet dette i tide til bryllupsreisen vår, som gikk til USA.

Skrevet

Off, jeg skjønner ikke at dere orker å styre og skifte navn jeg altså.... Ja, klart d er kjekt å hete d samme, men jeg synes det har noe med indentitet å gjøre, en viktig del av meg selv. Pluss alt styret som følger med. Men dette er meg da, og det var jo ikke d du spurte om. Alle bestemmer selv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...