man78 Skrevet 22. juli 2009 #1 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg blir i alle fall ikke klok. Nå skal det sies at jeg har ikke brukt enormt mye tid heller, men allikevel, at det skal være så komplisert å sette seg inn i ... Jeg har termin 1 Januar, altså jeg skal ha et vinterbarn. bilen min er ikke så veldig stor (Mazda 3 sport 2008 modell) så vognen må jo få plass i bagasjen, helst uten at jeg tar av hjulene. Jeg bor i byen, men er glad i å gå turer også i marka, så vognen må kunne brukes på grus/litt krunglete veier også. Ellers har jeg ingen ønsker eller erfaringer rundt dette (førstegangsfødende) Pris er heller ikke så viktig sålenge vi får en vogn vi er fornøyd med, og som er enkel å få med rundt. Noen gode råd på type vogn fra dere som er litt mer garvet i gamet ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140406947-barnevognjungelen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
?en til? Skrevet 22. juli 2009 #2 Del Skrevet 22. juli 2009 du sier ingenting om hvor du bor, altså hvor mye vinter det er der du bor, men siden du får i januar vil jeg tro du ikke trenger stor bag, fordi babyen er liten når du trenger mye klær, og større etterhvert som det blir vår. men kan brio go være noe for deg? den har svingbare hjul fremme, som sikkert kan låses, og virker som en god vogn synes jeg. hadde nok blitt den om jeg skulle ha barn senere, men har termin i september, så trenger litt større bag siden vi kan ha vinter nesten frem til mai:s eller emmaljunga city cross, eller nitro? jeg har valgt bort teutonia, for de er litt korte i ryggen, også liker jeg ikke kalesjer som detter ned i øynene på barna når de sover( slik myggnettingen (den bake i kalesjen) ofte gjør på teutonia). er førstegangs selv, men dette er vertfall de vognene jeg har vurdert, i tillegg til simo, som er den vi skal ha. pga stor bag, og stor og god plass i sportsvogna. den er tung, men tenker å kjøpe en trille til senere, slik at vi kan ha simo vogna som sovevogn og i bhg. regner også med at det kan komme søsken om ikke så lenge:p Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140406947-barnevognjungelen/#findComment-140407449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
man78 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei og tak for svar. Jeg bor nær Oslo, så det begrenser seg jo hvor mye snø, kulde osv, men det vet man jo aldri;-) Har tittet litt på Mountain Buggy Urban Jungle . Det er en trehjuling. Gjort det bra i tester (på sikkerhet) og tar liten plass, men forholdsvis dyr (ca 9000 med babybag) men det er greit dersom vognen er bra!! Noen som har erfaring med denne? Har også tittet på Emmaljunga. Skal google litt på brio go nå. Takk for tipset. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140406947-barnevognjungelen/#findComment-140408053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea <3 Lotte Skrevet 22. juli 2009 #4 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei Jeg har Brio happy, det er en duo vogn; separat dyp og sitte del. Jeg er så utrolig fornøyd med den! Baggen er passe stor, ikke så liten som på kombivognen, og baggen har en liten rygg du kan ta opp sånn i overgangen før du tar på sportsdelen. Vognen er også mindre enn andre vogner, f.eks Simo. Den er lavere og kortere...og jeg på mine 160cm, føler ikke at jeg triller en koloss av en vogn! Jeg hadde termin i august, og trengte derfor en bag med litt god plass. Men så kom vesla i april(!), og ble liten hele vinteren, så det ble ikke noe problem. Men nå, når hun skal begynne i BH, trenger jeg jo ikke å kjøpe nye vogn, for denne kan hun sove trygt og godt i uten konstant tilsyn. I BH vil de ikke at barna skal sove i trehjulinger, for mange av de er utrygge når barna blir litt større og beveger seg mye. Brio Happy kommer i mange freshe farger! Og skulle jeg valgt farge en gang til, hadde det blitt den knall fine dype rødfargen! Men når vi kjøpte vogn hadde ikke de nye Brio go og swing kommet, så idag hadde jeg nok valgt en av de...liten bag da.... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140406947-barnevognjungelen/#findComment-140408142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaenTilLukas09 Skrevet 22. juli 2009 #5 Del Skrevet 22. juli 2009 Ser at det er blitt ambefalt Emmaljunga Nitro City og Brio Go. Siden du nevner det at du liker å trille på litt ulendt terreng så vil jeg IKKE ambefale desse vognene. Jeg tror ikke de små spe hjulene er ment for ulendt terreng. Da vil jeg ambefale City Cross'en til Emmaljunga. Kjempe fin vogn, god å trille og de punkteringsfrie hjulene er bare helt super! Selv har jeg et vinterbarn, født 10.Jan. og han har hatt god plass i en City Bag, selv om han kanskje ikke er et av de største barna. De skal jo ha litt tykke klær på seg, så for hans del ble det for varmt om jeg kledde han i en vinterpose i tillegg. Uansett, masse lykke til på veien til det endelige valget! Det som er viktig er at vogna får plass i bilen, og at dere er fornøyde! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140406947-barnevognjungelen/#findComment-140409340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå