Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter her med litt høy puls. Jeg mistet jobben i finanskrisa, de la ned hele bergensavdelingen. Har vært uten fast arbeid siden mars, kun hatt en vikarjobb som har ringt meg i ny og ne, jobbet der sist gang i mai...

Jeg trøstet meg med at jeg i det minste har hatt dagpnger. Nå er jeg 11 uker på vei, og helt fra starten av uke 5 har jeg vært svindårlig og ute av stand til å skaffe meg noen jobb. Begynner bli bedre nå, men er fremdeles kjempetrøtt og går rundt med kroniske brekninger. Sjarmerende...

Begynner å frykte at dagpengene mine ikke er verdt en dritt når det store regnestykket skal pusles sammen... Om jeg så hadde kommet meg i jobb allerede fra mandag av, ville jeg tvilsomt rekke å jobbe 6 fulle måneder før det er på tide å klekke. Etter mine beregninger, for å ha 6 fulle måneder, må jeg jobbe frem til 2 uker før termin. Hvordan blir det i forhold til de siste 3 ukene man "skal" ta ut før fødsel? Og hva skjer om minien min plutselig insisterer på å komme ut en måned før tiden? Førstemann fikk jeg nøyaktig på ul-termin, så jeg forventer vel egentlig ikke å gå over...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140406805-dagpenger-null-cash-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen fare, dagpenger gir opptjening til foreldrepenger, og i tilleg kan du bruke de 6 beste av de siste 10 mnd som grunnlag for foreldrepengene - et ekstra gode de som får dagpenger har... Så pust lettet ut, dette går nok bra!! Håper du er bedre og lykke til med jobbsøkingen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...