HandyWoman Skrevet 22. juli 2009 #1 Del Skrevet 22. juli 2009 Sitter her med litt høy puls. Jeg mistet jobben i finanskrisa, de la ned hele bergensavdelingen. Har vært uten fast arbeid siden mars, kun hatt en vikarjobb som har ringt meg i ny og ne, jobbet der sist gang i mai... Jeg trøstet meg med at jeg i det minste har hatt dagpnger. Nå er jeg 11 uker på vei, og helt fra starten av uke 5 har jeg vært svindårlig og ute av stand til å skaffe meg noen jobb. Begynner bli bedre nå, men er fremdeles kjempetrøtt og går rundt med kroniske brekninger. Sjarmerende... Begynner å frykte at dagpengene mine ikke er verdt en dritt når det store regnestykket skal pusles sammen... Om jeg så hadde kommet meg i jobb allerede fra mandag av, ville jeg tvilsomt rekke å jobbe 6 fulle måneder før det er på tide å klekke. Etter mine beregninger, for å ha 6 fulle måneder, må jeg jobbe frem til 2 uker før termin. Hvordan blir det i forhold til de siste 3 ukene man "skal" ta ut før fødsel? Og hva skjer om minien min plutselig insisterer på å komme ut en måned før tiden? Førstemann fikk jeg nøyaktig på ul-termin, så jeg forventer vel egentlig ikke å gå over... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140406805-dagpenger-null-cash-eller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 22. juli 2009 #2 Del Skrevet 22. juli 2009 Ingen fare, dagpenger gir opptjening til foreldrepenger, og i tilleg kan du bruke de 6 beste av de siste 10 mnd som grunnlag for foreldrepengene - et ekstra gode de som får dagpenger har... Så pust lettet ut, dette går nok bra!! Håper du er bedre og lykke til med jobbsøkingen!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140406805-dagpenger-null-cash-eller/#findComment-140408752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå