Gå til innhold

Blødning etter utskrapning - hva er normalt?

Mamma til to guttegull

Anbefalte innlegg

Håper noen kan svare meg på denne!

Jeg hadde en utskrapning for to dager siden og fikk inntrykk at man skal blø endel etterpå. Det var kun på mandag de to første gangene jeg var på do at jeg hadde litt blødning, ellers ingen ting. Er dette normalt?

Dette var min første graviditet, og dermed første MA også - skulle blitt tvilling. Var 8+1 på vei da MA ble oppdaget ...

Fortsetter under...

Hei!

Du trenger ikke bekymre deg for at du ikke blør etter utskrapning, det tyder på at de har fått ut alt ved utskrapningen og at den er vellykket utført :-) Dette sa vaffal gyn til meg for jeg lurte nemlig på det samme siden jeg heller ikke blødde etter min MA med utskrapning...

Leit å høre at du mistet, vet AKKURAT hvordan du har det, det er en og halv måned siden min utskrapning og det går jo fremover, men var fryktelig tungt den første tiden..jeg var også i min åttende uke..

Men ikke tenkt på at du ikke blør, det er bare positivt at du ikke gjør det :-)

Trøsteklem

Hei Lucky 34!

Og takk for svar og trøsteklem - det varmer:o)

Jeg har jo ikke veldig lyst til å blø en masse, men jeg begynner jo å lure når legen forbereder meg på blødninger i både én og to uker.

I går var jeg kjempeklar for å prøve igjen med én gang - i dag er jeg litt mer betenkt og lurer på om jeg er i stand til å gjennomføre en evt MA og utskrapning i løpet av kort tid (sånn i verste fall). Merkelig hvordan disse hormonene herjer i kroppen.

Ønsker deg lykke til og håper vi kan få bli mamma'er i 2010 :o)

Klem tilbake

Jeg også ventet og lurte på hvor det ble av den kraftige og/eller litt langvarige blødningen. Hadde bare bittelitt samme ettermiddag som utskrapningen (skulle da vært 9+3 den dagen). Ellers bare litt brunlig utflod i rundt en uke. Ellers kom ikke kroppen min i gang igjen helt med en gang. Over 7 uker til første mens, som var særdeles smertefull og kraftig, deretter gikk det litt over 5 uker til neste. Etter det har alt virket normalt.

Lykke til videre :-)

Hei Aiva, 4.pp etter BO!

Takk for at du deler din erfaring! Jeg skulle ha vært 9+1 den dagen jeg hadde utskrapning. Kan "manglende blødning" ha noe med hvor langt vi egentlig var på vei? Eller har vi bare vært heldige med gode kirurger som har utført inngrepet?

Jeg er veldig spent på hvordan kroppen kommer tilbake i rutinene sine etter dette.

Ønsker deg lykke til og håper vi begge kan få en struttende mage og glede oss over snart! Alt ordner seg heldigvis for snille jenter :o)

Klem

Annonse

Jeg fikk høre det her inne på disse sidene, at vi nok hadde hatt gode kirurger. Jeg liker å tro det. Jeg hadde i hvert fall en av de beste jeg kunne fått, det vet jeg. Han har vært i faget i mange år.

Kroppen min er litt treig av seg. Føles i hvert fall sånn. Startet prøving i mai 08... Utskrapninga var 11.mars, så jeg er ikke av de som blir gravide på et lite knips.. Håper og tror denne måneden! Finner det vel ut i slutten av neste uke.

Masse lykke til ja, og følger deg gjerne videre på de andre forumene med struttende mage veldig straks!!!

hmmm.. får jeg struttende mage når den er bulkete fra før? *undrer*

Klem

Bare hyggelig mamma 2010 :-)

Ja en er liksom klar for å prøve igjen med en gang for en vil så gjerne bli gravid. Jeg har lest en del om MA og iflg det er det veldig vanlig at dette skjer og at kroppen ikke vil bli gravid igjen før den er klar for det. Er jo en del ting som må "bygges" opp igjen etter et slikt inngrep, bl.a slimhinner som må få styrket seg og syklusen må stabilisere seg. Har valgt å tro på at kroppen blir gravid når den er klar for det for det høres for meg ganske logisk ut. Er jo en kjempegod trøst at vi i det hele tatt har blitt gravide da, tenk på det: vi har eggløsning, spermen er i orden, det er bare det lille ekstra som skal til for å fullføre svangerskapet :-)

Jeg har iallefall prøvd å tenke slik og at det ganske sikkert var noe galt med utviklingen av embryoet (noe det ofte er når slikt skjer), når man tenker på det er det jo bra at naturen ordner opp selv...

Men selvfølgelig, en må ta tiden til hjelp og få det litt på avstand så ser man ting litt klarere etterhvert :-)

Lykke til videre til deg også, skal se vi blir mammaer i 2010 vi vettu :-)

Kroppene er så forskjellige.

Jeg var jo så frempå og sa at jeg ikke hadde noen blødninger når jeg startet innlegget her (mitt tidligere nick var vintermamma2010).

Etter noen dager med brulig utflod kom det litt blødninger og ubehag i livmor/underlivet). Så ble det to blødningsfrie dager før jeg nå har hatt et par dager med blødning igjen. Denne gangen friskt blod og litt koagulert blod. Lurer på om dette kan være menstruasjonen som har kommet tilbake. Jaja, vi får jo bare vente å se.

Er på ferie nå, og det er det beste som kunne skjedd meg akkurat nå. Deilig å komme vekk og tenke på noe annet. Og plutselig er vi klare til å prøve igjen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...