Ranni Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Lillegutt på 3,5 mnd har den siste uka kavet veldig mye på natten. Beina trekkes opp og sparker i dynen, hodet virrer fra side til side og armene veiver i vei. Helt til han er lys våken. Dette starter gjerne etter amming nummer to i 4-tida (amming nr 1 i 1-tida), men noen ganger også etter den første amminga. Jeg er da så trøtt at jeg raskt tar ham opp i sengen til meg, gjerne på magen min, og forsøker å roe ham ned. Så ligger han der eller i armkroken min og sover urolig til han våkner skikkelig i 8-tida. Virker som han får nok søvn forsåvidt, men mamma sover jo dårlig da.... ;-/. Er dette bare en av mange faser? Noe jeg kan gjøre for å unngå det? Det vil ikke hjelpe å reive ham, for det er selve uroligheten i kroppen som vekker ham, ikke at han slår seg selv i ansiktet eller liknende (det holdt vi på med for en måneds tid siden :-))
*Lunamor* Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Dette lurer jeg også på! Har også en gutt som er 3,5 mnd gammel! Ligger og fekter med armene og sparker opp dyna, og våkner av dette etterhvert...Drømmer de kanskje? Når jeg tar han oppi vår seng sover han rolig. Håper det er forbigående. Hvordan er det med leggerutinene hos deg, Ranni? Her har lillegutt begynt å rase på kveldene når vi skal legge han i hans egen seng, da han skal helst sovne på puppen i storsenga vår,-slitsomt!!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Lillegutt er også sånn nå, har vært sånn et par-tre netter nå... Slitsomt ja... Har blitt sånn at han sovner ved puppen, og det gjør jeg også, så da blir han liggende hos oss da... Så i natt når jeg skulle være litt "streng" og legge han i hans seng, så kavet han noe voldsomt inntil han sovnet etter 40 min... Men da sov han bare 50 min før han våknet igjen... Krysser fingrene for at det er en fase ja... Lillegutt blir 3 mnd til lørdag.
Ranni Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2009 Lunamor: Vi har ikke så mye leggerutiner ennå, de varierer ettersom hvor trøtt han er, hva vi gjør på kvelden etc. Noen dager bader vi ham, og hvis han ikke er supertrøtt, men klokka er mellom 19 og 20, steller vi ham og så legger vi ham i sengen hans og leser og synger for ham en stund mens han ligger og spreller og pludrer. Han får også hyppigere pupp om kvelden og noen kvelder ender han opp med å sovne ved puppen,mens han andre kvelder må bysses i søvn. Han har aldri klart å sovne av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå