Gå til innhold

Andre som sover dårlig om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkner maaaaaaaaaange ganger av at jeg er kvalm, og blir bare liggende å vri meg. Har salt kjeks stående på nattbordet, som jeg spiser av i løpet av natten. Stuptrøtt når man skal opp på jobb, og fortsatt like kvalm. Andre som sliter med nattesøvn??

Skrevet

Yes! Det er saa felt aa ikke faa sove naar man absolutt vil og maa. Jeg er ikke kvalm da, det har gitt seg (er i 10ende uke). Men vaakner hveeer morgen mellom 5-7 for aa tisse ogsaa ta noe aa drikke. Saa faar jeg ikke sove igjen bare drommer om de sykeste tingene hehe. Gruer meg hver kveld/natt for aa legge meg hehe! Det gir seg nok heeelt sikkert etterhvert skal du se =)

Skrevet

Hjelper det med salt kjeks?

Jeg er i uke 8+3 og har nå i 3 uker sovet utrolig dårlig! Våkner hver natt enten fordi jeg må på do, kvalm eller fordi beina mine er skikkelig rastløse. Har endt mang en natt på stuegulvet fordi noen ganger hjelper det med litt hardt underlag. Men nå i det siste har jeg rett og slett ikke fått sove (i natt sovnet jeg kl halv tre og våknet kl seks).

Håper dette gir seg snart!

Skrevet

Jeg sliter også med søvnen. Ikke noe særlig pga av kvalmen, men "alt" annet. Veldig varm på føttene, varm generellt overalt i kroppen, våkner etter et par timer og er LYS våken og så må jeg ofte på do i løpet av natta. Er slik hvis jeg prøver å sove på dagtid også. Sliter med å få sovne og sover bare en kort periode hvis jeg skulle være så heldig å sovne. Er underernært på søvn for tida...

Skrevet

Jeg og! Har ikke sovet en hel natt pga dobesøk (noe jeg aldri gjør ellers) Får ikke sove etterpå, så jeg ligger våken i timevis...

Skrevet

Signerer også på denne! Jeg kan ikke skylde på at det er do-besøk midt på natta, dette symptomet har jeg ikke fått (heldigvis), men sliter mer med at jeg aldri kommer ned i dyb søvn, urolig... Fryktelig kjedelig for nå føler jeg dagene består av å jobbe og sove. Krysser fingre for at det blir bittelitt bedre på sikt =)

Skrevet

Salt kjeks hjelper mot kvalmen en kort periode, og jeg kan da være heldig og sovne igjen. Men er våken maaaaaaaange ganger ja. Mye urolig søvn og sinnsyke drømmer + toalett besøk selvsagt. Ikke rart man sover bort det meste av dagen når man kommer hjem fra jobb, når man ikke får den "gamle" kvalitetssøvnen.

Skrevet

Da skal jeg ha en pakke med kjeks inne på soverommet i natt:) Jeg synes også det hjelper at det kaldest mulig inne på soverommet.

Er det andre tips og råd, så tar jeg gjerne i mot!

Skrevet

Kjenner til problemet ditt, jeg har ikke sovet skikkelig på flere uker :S Jeg våkner av stikkinger i eggstokkene, vonde pupper, kvalme og av at jeg er tissatrengt :( Håper det gir seg etterhvert slik at jeg får tilbake den gode nattesøvnen som jeg tidligere har hatt.

Når det gjelder kvalmen så har jeg også salte tørre kjeks og vann på nattbordet, det hjelper (av og til).

Skrevet

Hehe kan ikke akkurat si at dette vil bli bedre med tiden:P Er nå i uke 32+2 og sover dåårlig enda, pga jeg kan ikke ligge på magen, funker kun å sove på venstre side,da jeg får puste bedre da og det er ikke like ubehagelig.. Jeg har kraftig halsbrann så våkner flere ganger for natten for å ta gravison tabletter og når jeg først får til å sove eller ligger godt så må jeg tisse.. Så føler natten blir ganske stressende og er redd for å gjøre for mye ut av meg også i frykt for å vekke min kjære som skal på jobb kl 06.00 :( Så her blir det mest søvn mellom 07.00 og 14.00 på dagen :) Utenom idag da jeg sto opp med min kjære og har ryddet hus.. må sjekke at jeg faktisk klarer og stå opp litt tidlig og gjøre noe enda :) Går fint det.. Ja også har jeg våknet av verdens verste leggkrampe :( Buhuu men det er verdt det når jeg ser min lille engel sove søtt i sengen sin om 8 uker :) Gjerne før ;) Lykke til alle sammen :) Tenk positivt og ikke fall for dypt i selvmedlidenheten :)

Skrevet

hei.

ja, jeg har sovet veldig dårlig de siste ukene. jeg må opp veldig mange ganger hver natt for å gå på do, rekorden er vel så langt på 8 ganger. jeg får aldri sovna fort etterpå heller, fordi når jeg må på do må jeg først kle på meg og så gå opp noen trapper der det bestandig står masse lys på, ned igjen og kle av meg. er håpløst, jeg våkner hver gang og kan ligge våken opp til en og en halv time og sovner rett før jeg må gjenta alt på nytt igjen. haha! forhåpentligvis blir det snart bedre når vi får oss egen leilighet (bor for tiden hjemme i kjelleren til svigerfar...)

men når det er sagt... jeg er uansett lykkelig over å ha en spire så litt søvnmangel tåler jeg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...