Klara123 Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Min datter på 7 uker må få mme etter hver måltid siden jeg ikke har nok melk. Derfor bruker jeg halv teskje maltekstrakt i annenhver flaska. Hun spiser 85 ml mme. Men uansett hun får malt hver dag, har hun ikke avføring daglig, men annenhver dag eller til og med hver tredje dag. Og hvis hun ikke har avføring en dag, ser jeg hvor mye hun strever til å presse den ut. I tillegg promper hun veldig mye og det lukter som voksnes. Jeg ble anbefalt på helsestasjonen at jeg tar temperaturmål i stumpen hennes, for dette kan gjøre at avføringen kommer lettere ut, men dessverre hjelper det ikke hver gang. Derfor lurer jeg på om jeg kanskje gir henne altfor lite malt, eller det er likevel altfor mye slik at hun får mageknip da ... Er det noen med samme erfaring og gode råd?
blå+? Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 hei:) Når gutten min var så liten, måtte vi og bruke malt. Men her måtte det nesten en ts til i hver flaske, da han strevde veldig med magen:/ Jeg ville heller ha prøvd med litt mer malt, enn å pirke med temperaturmåler. Det er jo greit at de små får til å bæsje selv uten å måtte hjelpe til oppi der:) Selv om det også må til en sjelden gang. Kanskje du evt kan snakke med HS om sviskesaft? vet ikke om det er noen aldersgrense for dette, men vi måtte begynne med det når gutten var 3 mnd.. da hadde ikke malten noen funksjon lengre. Lykke til=)
Nagilimia Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Vi tok 2 ts morra og kveld. Det hadde bedre effekt en 1 ts i hver flaske Øk heller malten enn å bruke tempen for ofte. En gang innimellom gjør ikke noe, men viktig at de får til selv også
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Hvor mye malt de trenger, er veldig individuelt, og man må nesten bare prøve seg litt fram på hva som funker for SIN baby! Det er ikke slik at de MÅ bæsje hver dag, det er en gammel myte- det avgjørende er hvilken konsistens det er på bæsjen når den kommmer ut. Er den hard, som voksenbæsj, trenger hun mer malt, men hvis den er "kremet" i kosistensen/ passe løs, trenger hun IKKE mer malt, selv om hun ikke bæsjer daglig. Jenta mi f.eks bæsja bare annenhver dag fra hun begynte m MME ved 2 mnds alder.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Hvor mye malt de trenger, er veldig individuelt, og man må nesten bare prøve seg litt fram på hva som funker for SIN baby! Det er ikke slik at de MÅ bæsje hver dag, det er en gammel myte- det avgjørende er hvilken konsistens det er på bæsjen når den kommmer ut. Er den hard, som voksenbæsj, trenger hun mer malt, men hvis den er "kremet" i kosistensen/ passe løs, trenger hun IKKE mer malt, selv om hun ikke bæsjer daglig. Jenta mi f.eks bæsja bare annenhver dag fra hun begynte m MME ved 2 mnds alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå