Gå til innhold

Noen som vet om stripping faktisk virker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lege sjekket om jeg hadde åpning og tøyde meg enda mer siden jeg allerede hadde 2 cm.

Jeg skal tilbake om 2 dager for mer tøying.

Det jeg lurer på er om dette virkelig kan sette i gang fødselen?

Noen som har erfaring eller vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også lurer litt rundt det her.. Jeg ble strippa i går, da var jeg 39+1. Jeg var moden med 1,5 cm opning ca., men mormunnen(tror jeg det var?) var fortsatt litt tykk.Hva nå enn dette betyr? Så hun trodde jeg ville gå litt til. Rundt termin ca. Hadde jeg hatt 2 cm hadde hun fått bedre tak sa hun til å "dra" mer. Jeg sleit med en del smerter i magen/vonde kynnere/menssmerter/maserier i går da, så om det ikke setter i gang, er det vel absolutt med på å få fart på ting vil jeg tro. Skal på UL og ny undersøkelse på termindato om en uke, da er det en mann som skal "strippe", så håper det er litt mer kraft i han;)

Skrevet

Skal jeg være helt ærlig, er jeg jammen ikke sikker..

Ble strippet med nr tre, fire ganger... gikk 16 dager over tid. Har aldri gått så lenge på over tiden før eller senere og fødselen hadde litt dårlig fremgang. Jeg fikk pressetrang ved 8 cm og greide ikke holde igjen.. Ble hoven og tok lang tid før siste kanten var borte..

Med de andre tre har alt skjedd naturlig, og da hadde jeg ikke samme problemene..

Men mange sverger på at det er effektivt.

Skrevet

For meg var det nok det som gjorde utslaget på førstemann. Var på overtidskontroll to uker over termin, ble strippet og våknet dagen etter med rier, morgenen etter var gutten min ute :) Kan jo ikke vite sikkert at det var strippingen som gjorde susen, men det var iallefall ikke noe annet som pekte på at jeg skulle føde så fort etter kontrollen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...