Gå til innhold

Noen som har noen fine gutte navn på lur??

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til navn forslag her, Går å tenker på disse navna hele dagen uten å komme på særlig mange nye;(

Tenkte kanskje noen her har noen fine gutte navn å dele med meg;)

Mine tanker så langt er:

Markus

Marius

Adrian

Har likt markus siden jeg var gravid med lille mor på 3 år, men når jeg først fikk vite det var en gutt ble jeg veldig usikker her, både pappaen og storesøster liker navnet men.... vet ikke helt! HJELP ;)

Fortsetter under...

Synes du bør velge Markus, siden du har likt det så lenge. Men det er vel du og pappaen som velger sammen, eller? ;-)

Har du sett på navnelistene på Statistisk sentralbyrå i Norge (www.ssb.no) og Sverige (www.scb.se)? Svenskene har en hundre på topp i 2008-liste som er fin, og her finner du også en del navn som ikke er fullt så vanlige i Norge (men vi pleier å dilte etter svenskene) http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____258945.aspx.

Vi heller mot Maximilian (blir vel bare Max på kortform). Mange synes det er rart, men noen har også bemerket at det er "kult".

De andre navnene du har, er også fine - og veldig mye brukt. Jeg liker også Felix og Dennis, og de mer sjeldne Noel og Leon.

Har ikke vært der jeg, men takk for svar, skal hoppe innom senere;)

Jo i grunn burde vi kanskje lande på det navnet vi begge har tenkt på hele tia, men så ble vi/eller jeg så usikker, er så mange andre navn oxo;)

Jeg har også vært innom dennis, men da sa far NEI ;( hehe, han syns det var så "rampete" Så vi får se hva vi ender opp på, Nå er vi også en liten tur innom Julian;)

Maximilian er ett fint navn det også;) Mere uvanlig;)

• 4 uker senere...

Hmm, så det er flere som som sliter på de området... Vi blir ikkje helt enige her med oss. Eg liker veldig godt Edvin. Ka synst dere? Ellers har vi flere navn på lager:

- Trym

- Theo

- Leo

- Neo

- Ian

Veldig vansklig ditta her. Synst Maximilian var et flott navn:-) Vi ønsker å ha det kort siden vi skal ha begge etternavna våre med.

Jeg syns du skal gå for Edvin;) Det er ett koselig navn og ikke så alt for mange som heter;)

Ellers er oxo theo veldig fint, men er veldig brukt om dagen da. Men det spiller jo ikke noen rolle, viktigst at man selv liker navnet;)

Hei!

Jeg liker tradisjonelle norske stødige navn.... Et navn jeg alltid har likt er Nikolai, men Håkon, Heine, Jonas, Didrik osv er og nydelige!

Med de to barna jeg har fra før har vi alltid hatt flere alternativer i bakhodet, og så har vi tatt det som vi syns passet best....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...