Gå til innhold

Svine-influensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan nok godt være at jeg er en smule over-nervøs nå, men man er jo så vant til å bekymre seg ... :)

Har en 10 mnd gammel sønn med hjertefeil (VSD). Noen som vet om hjertesyke barn har større risiko for å bli alvorlig syke av svine-influensa enn andre?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet dessverre ikke. Har en sønn med diabetes og har tenkt det samme. Kan du ikke ringe legen dere har å spørre han om han vet noe mer.

Skrevet

Hei!

Ringte faktisk legevakta i dag for å vite hvordan jeg skulle forholde meg. Sønnen min har høy feber nå og har celebral parese. han er ofte noe tett i brystet og har surklelyder. De vil ikke ha oss inn før han har hatt høy feber i tre dager og/ eller allmen tilstanden blir veldig dårlig. Han responderer på pinex, så han skulle få det.

personer med astma og div. lunge/ luftveisproblemer skal det følges ekstra nøye med på, men de vil ikke ha han inn for å teste om han har svineinfluensaen.

Var dette forståelig?

Skrevet

vi har og ett barn med vsd. får ikke oppholde seg i rom med folk som har influensa, luftveisinfeksjoner el andre infeksjoner da han kan bli veldig mye sykere enn "normale" babyer blir. er jo allerede økt belastning på lunger og hjerte, om ikke han skulle få infeksjon i tillegg. vår prins er 13 uker og har begynnende hjertesvikt.

Skrevet

Gå inn på sidene til foreningen for hjertesyke barn. Der står det hvordan du skal forholde deg og hvilke diagnoser som må følge nøye med (utarbeidet ved barnehjerteseksjonen på riksen). Jeg tror ikke barnet ditt er av de som dette er spesiellt farlig for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...