Gå til innhold

Fra permisjon til permisjon!!

Netha

Anbefalte innlegg

Jeg er sanrt ferdig i permisjon..men er på prøve stadige for nr to:)

Men så fikk jeg høre: har du rett på ny permisjon?? Må du ikke jobbe ett år først??

Noe som veit noe om dette? synes det er rart vist jeg ikke har rett tile permisjon og foreldrepenger om jeg er\blir gravid nå veldig raskt. Man får jo opparbeidet foreldrepenger med foreldrepenger:) (står det på nav)

Håper noen veit noe om dette, får håper jo jeg får utbetalt foreldrepenger om det blir en nr.2!

Fortsetter under...

Heihei

Er 15 mnd mellom mine barn

Jeg var i permisjon når jeg ble gravid me nr 2,og ble sykemeld når permisjonen gikk ut for å kunne få mamma penger

Vet ikke hvordan det blir når du er ferdi me permisjon og prøver,men de regner jo at du skal ha inntekt 6 av 10 mnd,og du fpr jo inntekt av mamma penger,så ville jo tro at det gjalt!!

• 2 uker senere...

Det stemmer ikke! Man får ikke 80% av 80%. Jeg ble gravid fort etter fødsel, og rekker ikke engang å bli ferdig med permisjon før neste permisjon begynner. Har snakket med NAV og de kunne fortelle at når permisjonene er tett så tar man utgangspunktet i 100% lønn ved neste permisjon selv om man bare har hatt 80% lønn.

Det stemmer ikke at man får 100% lønn om man ikke jobber mellom permisjonene..

Sakset fra www.nav.no:

Foreldrepenger umiddelbart etter en foreldrepengeperiode

[Endret 10/07]

Ved kort tidsrom mellom fødsler og adopsjoner opphører det løpende foreldre­penge­tilfelle så snart ny fødsel eller adopsjon medfører start av ny foreldrepengeperiode. Utgangspunktet for beregningen av ”nye” foreldrepenger, vil være utbetalte foreldrepenger fra forrige stønadsperiode, dersom vedkommende ikke har hatt annen opptjening mellom stønadsperiodene. Dersom hun ved forrige periode hadde valgt 80 prosent dekningsgrad for utbetalingen, blir denne utbetalingen også utgangspunktet for ny beregning. Det er denne inntekten vedkommende nå anses å kunne godtgjøre å ha ved oppstart av ny periode med foreldrepenger.

Husk HI at regelen med 6 av siste 10 mnd uansett gjelder om du bruker foreldrepengene som grunnlag. Dvs at du i løpet av minst 6 de siste 10 mnd (når du teller tilbake fra 3 uker før termin) må ha hatt foreldrepenger. Har du ikke det må du ut i jobb for å sikre deg denne retten..

Annonse

Det du sier Alle gode ting er 3 stemmer ikke.. (se det andre innlegget mitt) Ansatte på nav sier mye rart og ikke alt stemmer dessverre.. Slik systemet er nå er det ikke de som behandler søknaden heller - de sendes til et forvaltningskontor.. Med andre ord er det ikke samme person som skal behandle søknaden som svarer på spørsmålet ditt, og de kan naturlig nok ikke like mye om regelverket. Du burde snakke med nav igjen og få det skriftlig fra den personen som sier det ellers har du absolutt ingenting du skulle ha sagt den dagen vedtaket kommer på 80% av 80% lønn.. (om du velger 80% i begge permisjonene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...