jente 2008 & gutt 2009 Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Gir dere fluor-tabletter til barna? Er så usikker på hva som er best. Bruker fluortannkrem (bare en bitteliten dæsj). Ser i spedbarnsboka at det er anbefalt, men så har jeg hørt så mye annet også...
Galskapens overhode Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Voksne trenger kun fluortannkrem.. barn skal ha fluor fra første tann.. Det var i hvertfall det tannlegen min sa.. Er kun eldstejenta som har vært til tannlegen enda da.. hun har så langt null hull..
Linda-Kristin=) Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 er ingen grunn til å gi barn fluortabletter hvis du føler du får pusset tennene til barnet grundig nok, helst to ganger om dagen:) hvis barnet ofte i løpet av en dag spiser/drikker søtsaker og syreholdige ting kan det kanskje være lurt å gi fluortablett:) jeg gir ikke min det fordi jeg synes han er litt liten ennå, kan lett bli for mye fluor og det er heller ikke bra!
Pottemor og lillemann Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Vi fikk beskjed på helsestasjonen at de skulle ha fluor når de fikk jeksler og kunne tygge fluortabletten. Husker ikke helt når jeg begynte men tror det var rundt 15 mndr. Bruker i tillegg vanlig fluortannkrem men utrolig små mengder.
lille sprelle Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Den off. anbefalingen er: bruk fluortannkrem (på str. med barnets lillefingernegl) to ganger daglig - kun vann etter kveldspussen bruk fluortablett - dosering til de minste er 1 om dagen - bør da skje om kvelden.
annie-77 Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Tannlegen her sa at "når de spytter ut fluortannkremen kan de få fluortablett. Og den bør suges for og virke lengst mulig i tennene". Pussen er viktigst, for hjelper ikke med fluortablett om ikke matrestene er borte først. Her får minsta på 1,5 år en tablett om hun stelles samtidig med storesøster eller s ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå