Gå til innhold

Jentenavnlista - rangering med kommentarer ønskes!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes An-Magritt er utrolig fint. Vet ikke om jeg hadde turt å bruke det selv i og med at det er svært litterært og nokså voksenaktig, men ja, det er stødig som fjell!

Ellers er Anna klassisk og internasjonalt, samme med Eva.

Så topp 3 fra meg:

1. Ann Magritt (tror jeg ville skrevet Ann Magritt uten bindestrek slik at hun kan velge om hun vil bruke begge navnene, An blir så ufullstendig)

2. Anna

3. Eva/Iris/Dina

Resten liker jeg ikke.

Ikke helt min type navn, men tror listen må bli slik:)

1.Petra - Liker det, kult, gammelt og fint.

2.Eva - Kjempe fint!

3.Anna

4.Alberte

5.Fride - Liker veldig godt Frida, så synes Fride er litt rart..Men funker helt fint!

Liker ikke Heidrun, Idun, Hillevi, Vårin, Ellisif, Elfrid..

Resten er ikke mer enn "ok".

Annonse

Jeg syns liksom at An-Magritt er ett navn, og at det ikke blir det samme å sammenstille Ann og Magritt uten bindestrek.

Jeg liker An-Magritt men ikke Magritt alene(og jeg syns Milla og Trine er noe helt annet enn Kamilla og Katrine...)

Takk for kommentarer; keep'em coming:-)

Våre favoritter for øyeblikket er nok

Idun, Elfrid, An-Magritt, Petra og Alberte.

I den rekkefølgen, med Vårin og Dina som outsidere.

Har veldig langt etternavn (fem stavelser), så An-Magritt og Alberte ligger tynt an...

Takknemlig for flere synspunkter og kommentarer!

Hei.

Synes dere har mange gode navn her, og få poppisnavn.

Er ikke selv såå begeistret for Alberte

An-Magritt og Anna liker jeg

Dina Elfrid tja..

Ellisif liker jeg

Eva, fint

Guri liker jeg, upretensiøst

Heidrun blir litt staut for meg

Hillevi og Idun ,fint

Iris ok

Petra, gøy

Vera fint

Vårin fint men hadde nok ikke valgt selv

Mine favoritter blant disse navnene er An-Magritt, Anna ,Ellisif, Guri, Hillevi og Petra

1. Alberte - liker dette navnet! Antagelig fordi jeg liker så godt Albert, liker lyden av navnet! Albertine er også en nydelig vri! :)

2. Dina - nydelig, skjønner ikke hvorfor ikke dette navnet er på topp 40 lista!!! Dette er en av mine navne-favoritter, klinger nydelig, enkelt og greit men ikke like vanlig som sara! :)

3. Idun - dette har jeg sansen for! Liker linken til norrøn mytologi... Erkenorskt, liksomt, og historisk! :)

4. Vera - også enkelt og vakkert!

5. Vårin - gir meg gode assosiasjoner til lekende bekker, grønt gress og fugler som synger... Minner om Solvår - et annet nydelig navn!

6. Anna - Stadig like vakkert, tidløst og sterkt.

Disse er de jeg liker best, de andre er OK. Tror mange av de trenger at man "smaker" en stund på dem...

Sesilia: så morsomt at du trekker fram Solvår, det er et annet navn jeg liker. Vår og sol i samme navn; skjønner ikke at ikke flere (særlig apriljenter, kanskje)får det navnet. Men vi får septemberbarn, så av den grunn utgår kanskje Vårin. Syns det er finest med linken mot vårbarn.

Vi har et femstavelses, veldig norsk etternavn, så det vil også prege navnevalget.

Annonse

Absolutt favoritt er Vårin. Det er stilig, lite brukt og jeg forbinder det med en veldig søt jente.

Anna og Dina er også veldig fine sterke navn.

An-Margitt, Elfrid, Ellisif, Heidrun, Hillevi og Vera er håpløse navn på hver sin måte og noe jeg definitivt ikke ville valgt. De er rett og slett stygge.

Jeg er ikke så glad i denne typen navn, synes de er veldig "gammeldagse". Men likte noen, her er de:

1. Idun, Anna og Dina

2. Iris

3. Fride

4. Petra

5. Vera

Alberte er litt kult. An-Magritt, Elfrid, Ellisif, Eva, Guri, Heidrun, Hillevi, og Vårin liker jeg ikke.

Hva med Guro og Frida?

Jeg liker Fride nettopp fordi det ikke er så poppis som Frida. Har a-ending på eldstejenta, så vil egentlig unngå det nå, i hvertfall hvis vi ender med et navn som kan ha både 'e-ending og 'a-ending. Dina, Petra og Vera må jo nesten ha a til slutt...

Guro syns jeg er litt for 70-talls.

Etternavnet begynner på S, så det taler litt imot Iris, dessverre. Det er et nydelig navn!

Er nok fortsatt Idun som ligger best an.

Oi!!! Så mange fine og spesielle norske navn!

Liker mange av disse!

Men skal prøve å være litt kritisk. Barn kan være slemme mot hverandre, så unngå navn som lett kan mobbes.

Fride- har det selv på lista, likt frida-men ikke så poppis! Og fin betydning

Vårin- syns det er vanvittig fint,men så det utgikk i følge det du har skrevet.

Idun- Vanvittig fint,men hun kommer til å få høre Idun ketchup resten av sitt liv! Sint på disse produktene som har "tatt" vakre jentenavn! Freia, Idun osv...

Ellisif- personlig liker jeg med v på slutten. Ellisiv.

Elfrid- kjempefint. Liker også Eldri.

Hillevi- fint

Petra-fint

Alberte- litt for likt fjerte.

Eva- et sikkert navn. Men kanskje litt kjedelig?

An-Magritt er fint. Men det kommer til å måtte staves for mange antar jeg...

Anna- fint,men du har så mange andre spennende her.

Vera- ok, men ikke noe spesielt.

----------

Iris- en kroppsdel.

Guri-malla...

Heidrun blir litt likt "heidundrende hodepine"

Dina- intetsigende navn etter min mening

Stas å få skryt for navnelista:-)

Vårin er vakkert, vi får satse på en vårbaby neste gang:-)

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal bry meg om ketsjup-linken til Idun. Hvorfor har ikke folk samme forhold til f.eks Nora? Er det noe bedre å dele navn med sylteagurk?

Så morsomt at du liker Elfrid, det er det mange som har problemer med, Jeg syns det er vakkert, og kanskje vi kan bruke Fride som kjælenavn og slå to fluer i et smekk?

Mange fine navn, der min topp-3-liste blir slik: Guri, Anna, Fride. Men jeg er likevel så fri at jeg foreslår enda et navn for deg, jeg: Ildri. Det er fint, det!

Men navnet sto likevel ikke på min navneliste, siden jeg visste at det var det første mannen min kom til å stryke... Dessverre.

Anna, har jeg alltid likt og hatt lust å bruke selv.

Eva, vet ikke hvorfor bare enkelt og pent

Idun for det er enkelt og ikke så mange som heter det (kjipe er at jeg tenker idun tomat ketchup når jeg hører det )

Iris er også pent

De andre likte jeg ikke så godt, fant bare ikke i smak.

Mange flott navn! Elsker at andre også styrer unna listetopp.

Dina er et nydelig navn, men det heter hunden min;)

Ville har skrevet (og brukt) Hilvi/Hillvi i steden for Hillevi.

Ville selv ha styrt unna Ellisiv, Petra og Heidrun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...