Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter gjennom slekta for å finne gode velklingende navn. Jentenavn har vi klart, men ikke guttenavn. Synes mange av guttenavnene i slekta er så korte! En liten Per eller Ole passer ikke sammen med langt mellomnavn (mitt etternavn) og så et kort siste etternavn.

Morfar het Edmund og det slo meg nylig at dette er jo et fint navn!

Uken senere kommer min venninne og sier at deres gutt skal hete Amund, og det blir jo ganske likt (men det får nå stå sin prøve!).

Og i tillegg er jentenavnet vi har bestemt oss for det samme som min mormor het, så det kan jo kanskje bli litt mye fra min side?

Skrevet

Sorry, jeg tenker bare Edmund Bakken - .

Skrevet

Det er ikke det fineste navnet jeg har hørt, men et navn en nok må venne seg til. Men; når det er oppkalling av din morfar, syntes jeg det er kjempekoselig. Veldig kjekt når barnet får et navn ikke alle andre har. Så jeg synes godt du kan kalle sønnen din Edmund.:)

Skrevet

Det vet jeg ikke hvem er...

Jeg har i allefall ingen negative assosiasjoner til navnet. :-)

Men vi får se, vi vet ikke hva vi får enda og jeg tror ikke vi kommer til å diskutere navn noe mer før etter ord. ul.

Skrevet

Enig med Eva! Flott navn som ikke er mye brukt nå om dagen.

Hvem er Edmund Bakken?

Skrevet

Jeg synes Edmund er flott! Godt navn! Supert med oppkalling! :) Så kan dere jo heller kalle opp fra din kjæres side en annen gang? :)

Skrevet

Edmund er veldig flott! Minner meg om Shekespeare, tror det er en i King Lear som hetter det, mener å huske at han ikke er så grei, men... ;)

Ser ut til at det er samme navnet som Amund (samme rot eller samme betydning iallfall), men det kan jo være litt hyggelig også dersom de skal vokse opp sammen?

Oppkalling er jo veldig koselig. Hvis det ikke gjør mannen din noe at det er mest fra din side, da? Da måtte det kanskje blitt en Per Edmund? ;-)

Ellers finnes jo flere Ed-navn. Edvard kan jo være et alternativ. Det er en av mine favoritter!

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns det var fint jeg. Det er mange edvarder omkring, nesten ingen edmunder nå til dags.

Skrevet

Hmm... For meg er det bare en Edmund: Black Adder. Men jeg er jo stor fan av han, altså ;) Selv om jeg aldri ville valgt å bruke det navnet selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...