Gå til innhold

Nå kommer babyene snart!

Anbefalte innlegg

Hei!

Ligger for tiden på KK på Haukeland. Er i uke 30+4. Lørdags morgen insisterte mannen på at jeg måtte ta en sjekk på føden, siden 3 netter hadde vært ganske unormale.

Alt så fint ut helt til legen tok va ginal UL. Da så han at hodet ville ned, og at det var veldig mykt under. Livmorhalsen var fortsatt fin, men han torde ikke annet enn å sende meg i sykebil til Haukeland.

Da jeg kom fram var livmorhalsen borte, og fosterhinnen på vei ut. Jeg fikk lungemodningssprøyte, og riedempende. Men riene fortsatte. Så kl ett på natten var alt klart for fødsel. Epidural ble satt, og vips, der stoppet alt opp. Lå under overvåkning hele natten, og hele neste dag, men ingenting skjedde.

Er nå flyttet over på observasjonen. Har flere rier i timen, særlig om kveldene. Nå er det bare å ta timene til hjelp, så får vi se hvor lenge jentene vil være i magen min.

Setter pris på om noen som har opplevd fødsel på samme tid vil dele litt med meg. Er jo helt uforberedt på dette her. Men legene har god tro på at dette skal gå bra. De ble målt til 1200 g forrige mandag, så de regner med at de er rundt 1350 nå. Men uff, det er jo utrolig smått da!!!

Likevel ser jeg lyst på det. Rart at jeg snart skal få møte dem.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140404541-n%C3%A5-kommer-babyene-snart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Melina!

Jeg har ikke erfaring med tvillinger/fødsel på denne måten, men fødte ei datter i uke 27 for tre år siden. Hun ble tatt med hastekeisersnitt, og veide kun 645g. Alt bra med henne nå!

Jeg vil bare si at jeg tenker på deg og dine, og ønsker dere lykke til!

Benytt dere av alle forum på sykehuset til å diskutere og få ut følelser og tanker rundt fødsel/ettertid. De aller fleste er i samme situasjon, og det er unikt! Det hjalp oss veldig mye!

Og så er vi her da:) Jeg krysser fingre for at de holder seg i magen en liten stund til!

Jeg har heller ingen erfaring med tvilling eller fødsel. I desember 08 fikk jeg en liten gutt født i uke 29+0 som veide 990 gram og 37 cm lang. Han har klart seg veldig bra og er en frisk og fin gutt i dag heldigvis. Det blei 8 uker på sykehus for lille prinsen min. Noe som var lenge, men både vi og han trengte tida. Var uvirkelig å få han hjem. Veldig skummelt, men utrolig godt.

Det kommer til å gå fint med tvillingene dine. :) De er heldigvis så flinke med de små nå :)

Takk til dere begge to for fine svar. Er beroligende å lese om andre det har gått så godt med. Og deres barn var jo mindre enn mine vil være.

Nå har jeg fått enda noen bonusdøgn. Er 30+5 i dag, og klarer jeg meg til fredag er det 31 uker. Alt kan skje, det er ingen som kan si når fødselen kommer. Men det viktigste er at de fortsatt har det bra inni magen min. Turner og danser som bare det. Så da skal mammaen deres være tålmodig og vente til de er klare for å komme ut :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...