Gå til innhold

ikke to tette likevel... ul i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

vi trodde vi skulle ha to tette.... men nå er jeg virkelig i tvil.

på ul så de ikke noe hjerte som banket, kun plommesekken... og antydet at om det var liv så var vi kun 5 uker på vei.

jeg tror ikke det er noe liv pga at jeg hadde mens 10 -17 mai, blødning fra 29 mai til 2 juni

hvis jeg er 5 uker på vei så skulle jeg hatt mens 30 juni, men har ikke hatt noen blødning siden 2 juni.

så dette ser ikke bra ut.

jeg tok graviditetstest 27. juli som viste positivt med engang. Tror fostrert ikke har utviklet seg som det skal.

hva tror dere?

det er 5 mnd siden forrige fødsel, og sjansen for at kroppen ikke tålte belastningen med ny graviditet er vel stor tenker jeg. Eller kan jeg ha blitt gravid uten å hatt mens....

:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt..... trenger å høre hva dere tror

Skrevet

Så trist beskjed å få når man sikkert har gledet seg til UL og alt!

Jeg vet dette har skjedd før, og at det har vist seg å være liv. Har f.eks hørt de kan gå i dvale en stund helt i beg? Jeg har ikke mye peiling på dette, så føler jeg falmer litt i blinde:/

Har du fått ny time om et parr uker for å sjekke da, eller?

Uansett, det ser mørkt ut men ikke tenk de verste tankene enda... Kanskje forberede deg mentalt på at dette KAN gå begge veier, men prøv alikevell å være posetiv.

Kroppen skal forøvrig tåle helt fint å bli gravid igjen :o)

Sender deg en trøsteklem, og krysser alt jeg kan krysse for deg:)

Skrevet

tusen takk for svar.

jeg har fått time i neste uke.

prøvde å spørre legen om dette med dvale, men det virket ikke som om det var noe som het det??.. jeg har også hørt om det, men mistet litt motet når hun var negativ til det med dvale...

værst er det at jeg blir bare sittende hjemme... er redd for at det plutselig skal starte med utstøting og at jeg blir dårlig... ikke gøy å være sammen med andre folk da.

Blir en lang uke... lurer på om det gjør veldig vont om det går galt? Noen som har opplevd dette?

Huff

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort i april, fikk mageknip mens vi var på en biltur, kjentes som ordentlig menssmerter.. begynte å blø når jeg kom hjem da. Først litt og etter hvert mer... Ikke uutholdelige smerter for meg hvertfall.. Men forhåpentligvis er det ikke noe som skjer med deg. Lykke til i alle fall :)

Skrevet

Hei!

Så trist å høre.

Hadde en SA i uke 7 forrige svangerskap og visst det er noen trøst så var det ikke noe annerledes enn en vanlig menstruasjon med tanke på smerter.

Fikk høre at det var 25 % sjangse for at fosteret ikke var levedyktig for hver graviditet.altså at de fleste kom til å oppleve en spontanabort i løpet av tiden en prøver.

Det hjalp iallfall meg å vite litt fakta om hvor vanlig det var og at jeg fortsatt hadde like gode odds som alle andre ved neste forsøk.

Nå er jeg forresten gravid igjen og veldig glad.

Håper du kommer deg opp igjen fort og er klar for å prøve igjen eller ennå bedre at alt viser seg å være bra ved neste UL.

Masse lykke til!

Skrevet

Ikke hør så mye på 1 ultralyd-legen du får...Det er ikke alle som er like gode til å lete under en ultralyd.

Det tok jordmoren min over 5 min å lokalisere min lille spire i uke 6..

Denne plommesekken er stor.

Om du mister uten å ha blødd eller merket noe smerter er det kanskje fordi du kun har hatt denne plommesekken.

Om du i tillegg ammer kan kroppen din være veldig ut av balanse å gjør at fosteret ikke dannes men en graviditet oppstår.

Jeg har akkurat mistet nå i uke 5. Jeg har selv en datter på 10 mnd.

Trøsten er da at man blir veldig fort gravid igjen om man mister.

Amming å mye hormoner gjør at kroppen ofte skiller ut fosteret om kroppen fortsatt er i ubalanse.

Skrevet

"prøvde å spørre legen om dette med dvale, men det virket ikke som om det var noe som het det??.. jeg har også hørt om det, men mistet litt motet når hun var negativ til det med dvale..."

Prøvde å google etter info om at foster kan gå i dvale og det ser ut som om det ikke er bekreftet at det er mulig. Noen dyreembryo kan gå i dvale, og man antar at det muligens kan hende noen menneskeembryoer også. Dårlige vekstforhold kan føre til at fostret vokser sakte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...