Gå til innhold

Dere som har født og er ammende??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt historier om at amming er GRUSOMT de første ukene. Uutholdelige smerter har min venninde fortalt meg, og at man helt sikkert får brystbetennelse og melkespreng. Er det virkelig så ille?? Må vel være litt forskjell fra person til person eller er det slik for de fleste. Gruer meg litt til å amme jeg nå:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to barn fra før og har ikke hatt problem med noe amming..

Alt har gått veldig greit..

De som kansje blir såre og slikt får sikkert ikke babyen til å suge riktig, men det forteller de/viser deg på føden. Og er du i det minste tvil så ikke vær redd for å spørre de. Oxo har du noen som ikke tåler så veldig mye da, av smerter og slikt..

Noen syter og klager for det minste for å få oppmerksomhet..

Får du brystbetennelse er det ikke noe godt, det har jeg hatt en gang. Har ei mor som er homeopat og hun hjalp meg gjennom det..

Men ikke vær redd for å oppsøke hjelp, for jo lengre du går jo værre blir det.

Skrevet

Synes forsåvidt det er fint at man er klar over at ammingen kanskje kan bli vondt og vanskelig i starten, men det er ikke slik for alle og for de fleste går det seg også fort til :-) Jeg har blitt (veldig) sår med mine, men det gikk fort over, melkespreng må du regne med etter 2-3 døgn og så at det varer i ca 1 ukes tid (bare ikke pumpe deg, håndmelke litt ut det verste trykket, så stabiliserer det seg av seg selv :-)). Tror du bør belage deg på litt sårhet og litt melkespreng og så heller bli glad om du slipper. Har en venninne som aldri har hatt noe ubehag utover litt vondt akkurat når utdrivningsrefleksen setter inn, hun har 3 barn. Jeg har hatt en brystbetennelse med nr 1, men klarte å unngå det med de andre. Var kjapp til å tømme litt ut av brystet når jeg følte det ble veldig sprengt og holdt meg varm på brystene og beina, det hjelper :-)

Skrevet

Tusen takk:)

Men kremer og slikt for betennelse får man vel kjøpt, som lindrer smerten?

Har ganske store knopper så håper babyen får godt tak, at kanskje det har noe og si også:)

Skrevet

Så brystpumpe er egentlig ikke høyst nødvendig?

Skrevet

Mulig man får kjøpt slikt, brukte en krem som økte sirkulasjon. Og i tillegg homeopatmedisin..

Mulig det har noe å si..

Kjøpte meg ei brystpumpe, men fikk aldri bruk for den. Lettere å pumpe seg selv, klemme ut selv.. La brystvorta på kanten av flasken og klemte ut.. Gikk mye fortere enn å styre med en pumpe.. Bortkastet penger syns jeg da..

Skrevet

Jeg ville kjøpt en, men ikke åpnet den før du evt trenger den, så kan du heller bytte den igjen om du ikke har behovet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...