Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Er så trøtt og avhengig av kaffe...hvor mye påvirker dette barnet? Drikker antakelig tre store kopper i løpet av dagen.
blomstre Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Sakset fra ammehjelpen.no: Kaffe Studier har vist at små mengder koffein vanligvis ikke skader barnet (1% av koffeinet mor tar inn, går over i melken) og påvirker vanligvis ikke melkeproduksjonen. Koffein går over i melken og kan hope seg opp hos barnet. Det er blitt rapportert at 6-8 kopper kaffe eller annen koffeinholdig drikke om dagen kan gjøre noen barn irritable og påvirke søvnen. En til to kopper kaffe i døgnet vil ikke påvirke de fleste barn.
blomstre Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Ps: selv følte jeg at mye kaffe gikk utover melkeproduksjonen... Og fant også ut at jeg egentlig ikke var så avhengig av kaffe som jeg trodde og fint kunne drikke ammete isteden ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Jeg DRIKKER to store krus med kaffi hver dag. Det er min eneste last. Det går en grense for hvor perfekt selv jeg skal være. Jeg liker kaffien min. Og jeg ønsker å lese avisa mens jeg drikker den (selv om jeg blir avbrutt 20 ganger). Jeg er sikker på at om 10 år så står det med krigstyper på forsiden av VG: Koffein gir hjerneskade hos barn. Forskere advarer mot at ammende mødre drikker kaffi og cola til småbarn. Men akkurat det får jeg ta når den dagen kommer.
heleneogde2gutta Skrevet 31. juli 2009 #5 Skrevet 31. juli 2009 Hei, det jeg har gjort er å se reaksjonen til babyen. Til vanlig drikker jeg 2-4 kopper (oftest 3), og "aldri" etter 18 ( men det er like mye for min skyld) det går helt fint, men jeg har glemt meg helt bort typisk sosiale lag og drukket mer og da blir lillebror urolig og sliter med søvnen. så hvis 3 kopper går greit for babyen, ville jeg ikke ofret det en tanke. det skal iallefall mer til før noen får ta kaffen fra meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå