Gå til innhold

Hvordan vasker man baby klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg lurte på om man må vaske dem med en spesielt vaskemiddel eller bare rett og slett bruke bare vann? hvor mange grader skal vann ha, hvilke program bruke i vaske maskin osv.

Eg har tenkt å begynne med å gjøre klar klærne til babyen men vet ikke hvordan :/

Akasha + Noah 28+1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vaska all klærne på 40 grader med omo color. Og sengeklærene på 60 grader, 2 ganger :)

Skrevet

jeg bruker vaskemiddel uten parfyme, og vasker på 40 eller 60 grader, ettersom hva slags tøy det er..på samme måte som resten av familiens tøy egentlig;-)

husk at str kryper i tørketrommel, men klærne blir jo veldig myke av å taes i trommel...

er egentlig ikke noe hokus pokus,-)

lykke til!

Skrevet

finnes det kanskje noe "allergi fri" vaskemiddel som e spesielt til baby??

Eg føler at når det er så små kan huden kanskje reagere på vannlige OMO "??"

Akasha + Noah 28+1

Skrevet

har ikke tørketrømmel, ser det for meg at dagene mine vil gå i amming og tøyvasking :( hehehe

Takk

Akasha + Noah 28+1

Skrevet

de første gangene er det velig koselig å henge opp de søte klærne på snora, da;-).....men etterhvert blir man jo lei av det også;-)

Skrevet

jeg bruker Neutral og følger ellers vaskeanvisningen på klærna...slik jeg gjør med all slags tøy...vet flere vasker nytt tøy to ganger før bruk, men aner ikke hvorfor....

Skrevet

Du har alltids comort silkemyk eller hva det heter for barn.Det skal jo være skånsomt for barna da.Ellers hadde jeg bare vasket det på de gradene so m står i vaskeanvisningen.Mye tøy krymper første gangen litt,ikke bare i tørketrommel men i sentrifugen også.

Lykke til

Skrevet

Når det gjelder første vask av klær, før bruk så bruker jeg ikke mer enn 40 grader. Gjerne et hurtigprogam også. Det er ikke nødvendig å kjøre fullt program for å få bort fabrikkstøv.

Skrevet

Trenger det ikke vaskes,kan det jo bare kjøres med skylling og tøymykner som ikke er parfymert også...:-)

Skrevet

Dette blir mitt første barn og det er maaaaaaaaaange ting jeg ikke vet enda ;) det er kjekt å få litt hjelp her inne.

Akasha + Noah 28+2

Skrevet

Jeg og synes det er kjekt med råd ja!! 39 dager igjen til termin nå, og merker at jeg har tusen spørsmål om alt! Er så mye jeg aldri har tenkt over før!!!

-Men er det så man bør bruke parfymefritt skyllemiddel??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...