Gå til innhold

Jeg ser ingen grunn til å måtte rettferdiggjøre at jeg har tatt 4 aborter..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

,og tar meg egentlig ikke nær av svar på innlegg her om at det så forferdelig..

Jeg er snart 40 år-og ganske liberal.

Man bryter ikke norsk lov-kvinnen kan bestemme selv før man er i 12.uke.

Jeg føler ikke at jeg har gjort noe galt,det var en formalitet.Ofte tror jeg at de som sliter med sine valg er de som egentlig vil beholde barnet når man blir gravid.

Jeg ønsket ikke det.Som alenemamma i mange år så vet jeg hvor krevende det kan være,på flere måter.

Hensikten med mitt innlegg er at å ta en abort er lov,og at ikke alle tenker på at det er et liv man tar.For meg var det ikke et liv jeg tok-jeg heller tok ansvar for barnet jeg allerede hadde og egen kropp.

Har ALDRI angret.

Idag er jeg lykkelig gravid igjen.Og denne gangen var ikke abort et alternativ fordi min situasjon er annerledes.

Årsaken til alle mine graviditeter derimot skyldes at jeg har vært uheldig.Helt enkelt sagt..

Sommerklem

Fortsetter under...

Jeg ønsker ikke å dømme noen. Hver må stå for sine valg her i livet. Men jeg er litt nyskjerrig på hvordan du har klart å være uheldig 4 ganger? Jeg spør ikke for å være ekkel men er rett og slett nyskjerrig. Selv var min mann og jeg uheldige i høst. Trodde aldri at jeg skulle komme i en slik situasjon. Var tidligere ganske unyansert ang. det å være "uheldig". Trodde det bare var en dum unnskyldning. Men etter å ha opplevd dette selv har min holdning endret seg betraktelig. Det ble riktig for oss å beholde barnet - vår livssituasjon tillot ett barn til selv om det blir tøft, men jeg innser at det ikke er slik for alle.

Men, jeg kommer til å gjøre alt jeg kan for å ikke havne i en slik situasjon igjen. Er derfor nyskjerrig på hvordan du har kommet i en slik situasjon 4 ganger. Er redd for at det kan skje igjen med meg selv om jeg tar alle mulige forholdsregler.

Før jeg fikk sønnen min hadde jeg en svært fuktig sydenferie..

Jeg hadde knapt født sønnen min før jeg ble gravid igjen.Med barnefar det da var slutt med.Trodde side jeg fullammet at det IKKE skulle være mulig..

2 ganger har jeg blitt gravid etter samleie under mens.

Gynekologene sier jeg er såkalt superfertil..

Dette er ikke gode unnskyldninger eller forsøk på sådanne..,men slik har nå mitt liv sett ut for meg..

Jeg har ALDRI tenkt på abort som prevensjon.Men;for meg har det vært eneste mulighet.

Jeg har vært 8-10u gravid de gangene det har vært gjort.Hvordan og hva jeg hadde valgt idag vet jeg sannelig ikke.

Men,jeg er dønn ærlig på at jeg ikke angrer.ikke overhodet!!

Uff, ikke bare enkelt for de som er veldig fruktbar heller... Leste kommentaren du fikk tidligere og synn at folk sier sånt til andre mennesker uten at de vet bakrunn for ting. Bra at du ikke tar deg nær av det.

Jeg blir selv veldig lett gravid og synes ikke det er enkelt det heller selv om jeg skjønner jo at de som sliter med å bli gravide kan reagere på dette, men syns at det kan komme litt forståelse andre veien også...

1.gang glemte jeg 1 pille med vanlige p-piller.

2.gang var vi uforsiktig 1 gang.

3.gang blei jeg gravid med minipiller ( hadde tlf på alarm så jeg passa på å ta dem på sek til samme tid hver dag og var ikke dårlig el noe annet som kunne sette ned effekten)

4.gang tok jeg ut hormonspiral 6.nov, hadde sex 1 gang med kondom, begynnelsen av des var jeg gravid igjen gitt.....

Så nå tror jeg eneste utvei blir å sterilisere seg, føler at det blir nok barn nå :) Så man kan si at jeg er rimelig engstelig for å bli gravid nå når babyn kommer ut.

Annonse

Hei!

Før jeg traff min nåværende mann hadde jeg bestemt meg for en hysterectomi;dvs ta bort livmora.Også pga.store mensblødninger..

Å sterilisere seg er en stor greie for oss kvinner-også for meg.

Jeg la IKKE ut innlegget om at jeg har tatt alle disse abortene for å provosere eller at det er viktig for meg å få det ut.Det er et svar på innlegg på de som dømmer under på siden..

Dette er siste fra meg ang.dette-god sommer alle sammen!!!Klem

Hei..

Jeg ville bare si at det var et fint og ærlig innlegg fra deg. Jeg sliter med gammel overbevisning om at abort er en synd, og har dårlig samvittighet etter aborten jeg gjorde, og vurderer igjen. Det hjelper litt å lese at det faktisk er lov å ta abort, og at man bestemmer over sin egen kropp. Takk!!

Jeg blir også veldig lett gravid, og er veldig allergisk mot alle type prevansjonsmidler som inneholder hormoner, noe som ikke gjør saken lettere..

GOD SOMMER

Du trodde at siden du fullammet så skulle det ikke være mulig å bli gravid igjen?! Jeg blir så sjokkert, norske damer har ikke peiling på prevensjon! Det er almennkjent at man kan bli gravid selv om man ammer! Det er det 45498405465340 eksempler på! Skam DEG!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...