Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår våknet jeg med skikkelig mage smerter. Dro på jobb, hadde så vondt at jeg greide ikke å gjøre nå. Får hetetakter og kvalme i tillegg. Blir tungt å puste. Har hatt det ett par gang før. For til legen første gang, men fikk bare beskje om at jeg må gå på do å bærsje ! :P Blir sint av å tenke på d egentlig. vet jo når jeg må på do.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har igjen til termin, men jeg trodde ikke kynnere pleier å være SÅ smertefulle. Jeg er førstegangsfødende og har ikke den helt store erfaringen, men jeg ble 50 % sykemeldt de to siste månedene pga kynnere, men de var ikke smertefulle. Jeg tror jeg ville tatt kontakt med en jordmor, de har ofte mer peiling enn en lege. De er flinke til å berolige bekymrede kommende mødre:)

Skrevet

Nei, det skal de ikke. Maserier/modningsrier kan være vonde, men dette høres jo nesten ut som noe helt annet igjen. Strammer magen seg når du får vondt?

Skrevet

Det strammer, presser å stikker. Får vondt i ryggen noen ganger. Blir skikkelig dårlig når detter pågår. d kan holle på fra 2-5 timer. Er bare i min 29 uke. Har ikke orka å fære til lege flere ganger etter sist. Å ikke har vi jordmor her jeg bor. men har fått jordmor time i en by litt vekk herfra i neste uke.

Skrevet

Jeg har ikke mye kynnere men de jeg har opplever jeg ikke som vonde,bare irriterende..

Har også hatt modningsrier,det var litt vondt innimellom men ikke sånn at jeg ble dårlig av det!! de gikk bak i ryggen også,varer en liten stund og så forsvinner det igjen..

Skrevet

får høre med jordmor. Bare alt er ok med lillegulle, så skal jeg vell takle all smerte :)

Skrevet

Kynnere kan være ganske vonde ja. Desverre.

Jeg har ALLTID vært plaget med enorme mens smerter dag 1 og 2 av mensen. Kynnerene kom alt i uke 15 denne gangen, og var fortvilende like. Nesten så jeg måtte kaste opp innimellom.

Har ikke vært like ille hele veien, men kjenner dem godt .

Skrevet

Jeg får ikke vondt, men vet jo ikke hva kynnere egentlig er, men kjenner eks hvis vi går tur at magen strammer seg, og kan noen ganger kanskje få litt sånn stikk i siden samtidig, sånn "hold" følelse... regner med det er kynnere??

Skrevet

Hei millymy:

Jeg bare lurte på en ting,klarer du å forklare hvordan vondt du har???

Det skulle ikke tillfeldigvis være fra omtrent brystbenet og nedover på hver side av ribbena så det kjennes ut som ribbena sprenges hvert øyeblikk???Så går smerten videre nedover og liksom bak i ryggen og ender opp omtrent på ryggen der smertene starter foran på magen??

Magen blir hard,den eser liksom litt,man blir kvalm og uvel..hetetokter,svetting kanskje???

Det kjennes veldig ut som man må på do,men man må jo ikke det!!

Å bare så du vet det tok lang tid før legen skjønnte hva det var hos meg.

Kanskje litt knotete forklart,men det hørtes så veldig likt ut som noe jeg har,derfor ville jeg bare høre med deg hvordan de smertene var først.

De varer i alt fra 1time til 6-7 hos meg alt ettersom hvor sterkt dette er.

Jeg bare lurte siden du hadde hatt det før.

Skrevet

Jeg kan jo også beskrive kynnere fra en bok jeg har og ut ifra hvordan JM har forklart:

Kynnere kan minne om rier og kan oppleves fra ca uke 30 av sv.skapet.

Kynnere bearbeider livmorhalsen,som regel er de ikke særlig smertefulle - kan minne om menssmerter.

De er gjerne uregelmessige og stopper etter en stund, men de kan også komme regelmessig som rier i et par timer.

Hvis disse "riene" bare kommer mens du ligger, og gir seg når du reiser deg,er de kynnere.

Så jeg vet ikke jeg,akkurat der er jeg førstegangs selv,så kan si lite om det enn det som jeg har lest el hørt...dessverre.Men nå hadde jo du smerter uansett da så da er det kanskje ikke kynnere...vet ikke.

Skrevet

Som førstegangs hadde jeg ingenting med kynnerene, men denne gangen har 2 uker igjen, så kommer det å går litt, blir skikkeligt kvalm om kveldene, men da går jeg på terassen så går det over, har også skikkelige kniv/nåle stikk i siden, hver gang magen strammer seg. men det kommer å går, legen sa at noen ganger kan kynnere være smertefulle.

Skrevet

Smertan kan være forskjellige. enten så har jeg smerter rett under ribb beinan å på sia av magen. Kraftige smerter. Andre ganger er det smerter helt nede med magen å bak i ryggen. Har tungt med å puste. Kan føle meg helt elendig som man gjør når man har logge å hatt feber i flere daga. Å reiser seg opp etter mange timer i senga. Kjennes ut som om magen ska rives i stykker.

Fikk kynner veldig tilig. men har aldri vært sånn, før i uke 25. Kan få "svake" kynner etter sex. Trodde det var kynner først. Da blir d en lett stramming ved magen. Å magen blir hard. Bare ubehagelig. Men ikke vond.

Så e det her min første gang, så e jo uviten. Min mor mener ikke det er kynner. Hun mener de ikke skal være smertefull.

Skrevet

Ok.....kjentes bare så veldig likt ut som meg.....jeg har også innimellom.

Jeg er også førstegangs,men nå hadde jeg plagene før jeg ble gravid da.

Men når min JM så det i papirene mine,så sa hun at noen får disse plagene i løpet av svangerskapet,det hadde hun også fått.

Plagene som jeg har i sv.skap er iallefall ikke kynnere eller noe der ikke som er så smertefulle...du får ikke disse plagene etter noe spesiellt du har spist eller noe heller???Som du har tenkt på??

Jeg bare syns jeg kjenner igen sympt uten at jeg skal være helt sikker på at det er det du har da...men de gjør fryktelig vondt og kan vare omtrent like lenge og det føles som du beskriver også i forhold til feber osv...man blir så utslitt av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...