Gå til innhold

minst 8 uhell og nekter å sitte på doen

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøver å la gullet gå uten bleie. han hadde minst 8 uhell i går, jeg kom ut av tellinga. både bimmelim og 1 bommelom. han nekter også å sitte på do m/ring eller potte.

jeg har latt han sitte på do etter hvert bleieskift lenge og da har han ikke nektet å sitte der.

vi har kjøpt nye truser som han valgte selv.

i dag nektet han å gå uten bleie. han tok av seg trusa og på med bleia. han sa: klarer ikke sitte på doen, den er for stor for meg. klarer ikke å gå uten bleie mamma.

noen tips til hvordan han kan slutte uten at jeg presser ham?

han blir 3 år i august

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er ikke enkelt gitt.

Vi har en 3 åring som gjerne vil tisse på do men som stadig har uhell når han går uten bleie. Så vi lar han få ta den tiden han trenger og prøver litt gjen på sensommeren.

I barnehagen har de hatt veldig hell med å gi klistremerke på et ark hver gang de setter seg på do og prøver. Ellers er det lurt å prøve dotrening når de våkner og etter måltid.

Ellers tror jeg som du sier at det ikke er noe lurt å presse de.

Skrevet

Kanskje Kylie truser i overgangsfasen hadde vært lurt.

Finnes til barn fra 2 år. ca 120kr,tåler 200vask.

Kylie trusen er bomullstruser med innlegg som er vaskbare,enklere for barnet å ta av seg hvis han må på potte/do,men suger ved uhell.

Elers er jo også Kylie kladden fin ved bleie slutt, se innlegg ovenfor kjøpes på Alliance Apotek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...