Gå til innhold

Hva er det dere bare mååå kjøpe når dere handler i Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det, bacon, indrefilet,potetstappe og kebabkjøtt. Også kjøttboller da:-))

Skrevet

Rosa burgerdressing, bacon, gulost, spekeskinke og kjøttboller... :o) Og også litt andre oster av div sort...

Skrevet

svinefile og annet kjøtt :) mye koseligere priser enn i Norge gitt. Hvis jeg skal til svinesund/strømstad må jeg stoppe innom Stene kjøtt (ligger like ved avkjøringen til strømstad). De har så knallgod grillmat!!

Skrevet

stooor sånn rund ost som smaker som graddost...mm..og masse smågodt ;) iallefall evighetskule

Skrevet

Gooodis....Jättemycke! Sjelden jeg er i Sverige nå for tida da, så ikke til å bli fet av nei;)

Skrevet

hva er evighetskule??

Skrevet

Västerbottenost, greveost, herrgårdsost, prästost og diverse smøreoster. (ja, jeg liker ost!)

Felix potetstappe, felix ketshup, kungsörnens snabbmakaroner, fetaost, köttbullar, røkt conjacwurst, massa forskjellige brød, leksands knekkebrød og massa mer som jeg ikke kommer på nå...

å ja også kåldolmar!!

Skrevet

lavalkoholholdig cider

Skrevet

Potetgull, er gøy med noen litt andre krydder på enn her hjemme. Den Estrella har nå som heter Sommer-chips er utrolig god! Riflet potetgull med vårløk, kjøpte flere poser da vi var i Sverige og samtlige som har fått det servert hos oss har spurt hva det er for smak siden det er så godt :)

Også må jeg selvfølgelig innom godtefabrikken å kjøpe masse smågodt!

Kjøttet kommer i andre rekke ;)

Skrevet

Hva er evighetskule?

Skrevet

kjøtt

bacon

skyllemiddel

polarbrød

boks-brus

alkohol og godis selvfølgelig.....

får kjøpe ost også neste gang da, som jeg ser mange nevner...

Skrevet

Snus til mannen, karbondadedeig over en lav sko, pølser i div. fasonger, cheddarost i hendig "hamburgerstørrelse" ;o)

Skrevet

Rødvin, Zeta fullkornspasta (den lilla) og chorizopølser.

Skrevet

Glutenfritt og fullkornspasta.

Skrevet

polarbrød,bacon,mer,smågodt og litt på polet.fått en ny favoritt der som ikke er i norge. cid :)

Skrevet

EVIGHETSKULE= type sukkertøy formet som en ball. Kommer i forskjellige str, men er kjent for å være ganske stor. (mellom plomme og klementin) Kommer i alle farger. du kan sutte på denne i en evighet, derav evighetskule:) Går ikke å tygge den, eller dele den. Prøv ikke putte denne i micro..hehe.

Ja jeg får være først ut til å si røyk og kvote på systembolaget jeg da;) Må da være fler enn meg på dib som fyller kvota mi??

Ellers er bacon viktig. Bra bacon til lav pris. kjøttboller er storfavoritt hos barna og raske å mekke til middag. Kyllingfile var viktig før, men nå får man ganske ok pris på firstprice eller en av disse merkene. Pleier ta med kylling lell da. Pleier også ta med Capri Sonne. Også en del kjøttpålegg og et par biffer.

godis blir det lite av. Vaffal smågodt. Smaker høgg og omtrent det samme hele utvalget.

Skrevet

Av kjøtt kjøper stort sett bare:

Karbonadedeig

Snitsler (fra Dan-et-eller-annet) fordi de IKKE er laget av utbeinet kjøtt

Kyllingfilet

Hamburgere fra Tulip

Av andre ting går det i:

Krögarknäcke (rund, rød pakke)

Philadelfia med oliven (for den har de ikke i Norge lengre)

Av og til "cheddar" i skiver til burgerne

Boksebrus

Smågodt

Noblesse (eske med TYNNE runde sjokoladebiter med crisp i)

Vi kjøper aldri røyk eller alkohol til oss selv når vi drar dit, for ingen av oss røyker og min mann reiser så mye i jobben at det vi trenger av alkoholholdige varer skaffer vi heller på Tax Free, eller han får det som gave når han holder foredrag rundt omkring. Hender vi kjøper røyk til bekjente av og til dog.

Skrevet

Kyllingfilet

Storfe-biff

Karbonadedeig

Svinefilet

Koteletter

Bacon

Kjøttpålegg

Baby-juice

Baby-frukt

Smågodt/ostepop

Av og til sigaretter til sambo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...