Gå til innhold

Hyppighet på kontroller mot slutten av sv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det man skal begynne å gå hver uke til lege eller jordmor? Jeg er i uke 36 nå, og var med JM for 2 uker siden. Hun mente jeg ikke trengte komme tilbake før i uke 38, dvs en måned siden forrige kontroll. Syns det virker litt lenge jeg nå som det nærmer seg slutten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 36+4 nå og jeg har vel hver 14 dag den siste tiden, var for to uker siden og da var det 14 dager siden sist...skal på ekstra UL denne uken så da satte JM meg opp neste uke...og så skal jeg til fastlegen igjen 10.august...og da er det jo bare 6 dager til termin...

Skrevet

Nå er det vanlig å bare gå annenhver uke helt på slutten. En eller annen gang mellom 2002 og 2004 kom det noen endringer der man skulle ha færre kontroller, tok litt tid før disse kom inn i systemet, men nå tror jeg det bare er de med spesielle grunner som går hver uke. Alle andre går annenhver. Jeg har spesielle grunner da, så jeg går hver uke og synes i grunnen det er lit slitsomt, men så har jeg 1,5 time å kjøre hver vei også da...

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen min da jeg var på kontroll sist uke at jeg skulle settes opp på ny kontoll etter ei uke og så komme hver uke fram til termin. Mener jeg var hos lege/jm hver uke fra uke 36 sist svangerskap også.

Skrevet

Jeg var hos legen min 6 juli skal til jordmor i morgen så om 2 uker skal jeg til jordmor så er det hver uke etter dette...

blir veldig godt følt opp av lege og jordmor her jeg føler jeg..

Skrevet

jeg har 2 uker til termin, har kun godt 3 ganger til min JM, ska ikke til henne nå før dagen etter termin, var hos henne for 4 uker siden, men jeg går hver 3-4 uke på kontroller på sykehuset da, så får jo litt ekstra oppfølgning der pga av antistoffer i blodet mitt. Men sist jeg gikk gravid så gikk jeg ikke hver uke på slutten, ser ikke vitsen i det??

Skrevet

jeg har enda ikke fått jordmor! er i uke 31. føler meg ganske nedprioritert, begynner å virke som jeg har falt gjennom et hull i systemet. Har gått til legen annenhver uke i snart to måneder pga depresjon, og han har purret på JM/helsestasjonen fordi han mener jeg bør gå til JM også, men det hjelper ikke.

Skrevet

Trudde det var du som måtte ta kontakt me JM jeg, ikke omvendt, men det kan jo være forkjelligt rundt om i landet. Jeg har aldri gått til legen igjen. men di gjør jo di same tingene så det er vell ikke så mye forsjell på hvem en går til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...