ipeggy Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Har sett en del vielser etter hvert nå, og synes så mange mangler et personlig preg! Husker liksom bare noen få, og det er de som har hatt et personlig innslag enten gjennom musikkvalg, diktlesning eller lignende, hvor man kunne kjenne igjen brudeparet litt. Hvor viktig er det for dere å sette et personlig preg på vielsen? Er jeg rar som bruker mye tid på å planlegge selve vielsen?
mamma1980 Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 syntes ikke du er rar jeg i det hele tatt. vi vurdere selv og gjøre de tmere personlig vi også. vi tenker å ha en eller annen "du du du duuuuu" sang inn kirka og en personlig sang ut kirka hehe. diktlesning er jo en god ide da. og man kan ha noen som man kjenner eller ønsker å leie til å synge en sang eller fler om man vil. mange flotte ting man kan gjøre egentlig. bare fortelle det til presten først da, og snakke med han
Hildemor fra vest Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Vi skal ha en veldig personlig vielse som vi har planlagt i detalj.Vi skal gå inn i prosesjon med våre 4 barn først, så mine forlovere og meg og pappa til sist. Skal ikke ha de tradisjonelle brudemarsjene verken inn eller ut. Barna våre skal bidra med sang og diktlesing ( de er 12 og 14 år) skal i tillegg ha 2 solonummer. En kornettsolo og en sang og gitar låt. Gleder oss veldig til vielsen;-)
ipeggy Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2009 Vi skal også ha en personlig vielse. Nå er det jo et år til enda, men jeg liker å pusle med dette nå. Har allerede spurt en venninne om å synge en nydelig sang, og kommer til å spørre en annen venninne om å akkompagnere på piano. I tillegg er det mulig vi spør min kommende manns kusine om å spille kornett til inn- eller utgangsmarsjen. Kornettsolo har jeg ikke tenkt på, kanskje det kunne vært noe? Selv har jeg bakgrunn fra kormiljøet, og kunne godt tenke meg å hatt koret jeg sang i da jeg var student til å synge innmarsjen i stedet for orgelet. Jeg vet at den er på repertoaret deres, men problemet er at vielsen skal være før semesteret deres har begynt etter sommeren... Diktlesning ønsker jeg også, men vet ikke hva eller hvem enda. Og så skal de to mødrene tenne hvert sitt lys, som jeg og mannen bruker til å tenne ett stort kubbelys med. Synes det er en så flott symbolhandling.
Hildemor fra vest Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Det hørtes flott og koselig ut. Vår kornett solist skal spille " You raise me up" Datteren min på 14 skal synge " From this moment" og sønnen min skal lese et nydelig dikt som heter " Din hånd i min" d.vs det er egentlig en salme men han skal lese det som dikt. En manlig vokal og gitarist skal synge " To make you feel my love" av Bob Dylan og så skal vi somsagtt ha "You raise me up på kornett.;-)
ipeggy Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2009 Høres ut som det blir en nydelig vielse! Du skal ikke tilfeldigvis gifte deg i eller i nærheten av Bergen...? Kunne godt tenke meg å komme i vielsen deres.
Mjølkekua Skrevet 22. juli 2009 #7 Skrevet 22. juli 2009 Vi har også planlagt vielsen, men det er jo begrenset med "spenstige" ting man kan gjøre siden sermonien er satt. Vi skal ha den tradisjonelle inngangsmarsjen, men utgangsmarsjen "brudemarsj fra Seljord" blir sunget av et lite kor (ala: ). Vi har en pianist som skal akkompagnere to sangere fra familien vår. De skal synge "mitt hjerte alltid vanker" og mest sannsynlig "Songbird" av Eva Cassidy. Vi skal også tenne lys. Tekstlesing av familie og venner. Et dikt av Steinar Mehren og et bibelvers. Vi har også en prest i nær familie, så det blir nok ganske personlig :-)
Hildemor fra vest Skrevet 22. juli 2009 #8 Skrevet 22. juli 2009 2 timers kjøring fra Bergen;-) Er utflyttet bergenser jeg!
ipeggy Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. juli 2009 Så kjekt at presten kjenner dere skikkelig! Da får jo hele vielsen et mye mer personlig preg uansett. Prestens tale er jo tross alt også en stor del av vielsen. Jeg har tenkt litt på det, at presteyrket ikke nødvendigvis betyr at man er en dyktig taler... Får bare håpe at vi er heldige og får en hyggelig og flink prest! Der kan man liksom ikke planlegge så mye...
Mjølkekua Skrevet 23. juli 2009 #10 Skrevet 23. juli 2009 Nei, det er sant, men heldigvis er de fleste prestene jeg har sett i bryllup veldig flinke :-) Har en opplevelse hvor presten sa feil navn til bruden to ganger (to forskjellige navn også) under vielsen, men det vekket bare masse latter. Dere kan jo snakke med presten om hvilken tekst dere ønsker han skal preke over? Vi har valgt (i samarbeid med presetn) en tekst som er mye brukt under tekstlesing, nemlig Paulus’ første brev til korinterne. Du kan google det hvis du ikke kjenner til teksten allerede. Han vil da gjøre en personlig tolkning i forhold til oss på denne teksten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå