Gå til innhold

Hvilken vogn er den ultimate (!!!), dvs. din DRØMMEVOGN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som selvsagt varer ut vognperioden?

Begrunn hvorfor! Og om du har prøvd den, eller bare tror den er den perfekte vogn! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv gjerne også hvilke andre vogner du har prøvd

Skrevet

Jeg har prøvd utallige vogner i flere butikker, lest uttalige tester og travet mange forumer, før jeg endelig bestemte meg for min perfekte vogn:

Det ble Emmaljunga City Cross :-) Den kommer som sportsvogn, også kjøpte jeg bag for nyfødt i tillegg som passer til samme vogn. Da har jeg vogn i 3 år!

Den har vunnet flere tester, er sikker for barnet, ser veldig pen ut, og er veldig lett, så den er kjempe fin å trille og ta med seg uten at en mann må hjelpe til ;)

Skrevet

Har du prøvd denne vogna in real life? Med et barn oppi i bagen og sportsdelen?

Skrevet

Tfk! jeg elsker den vogna.... Jenta mi er 3 år nå og bruker den fortsatt:) Hun lå i baggen til hun var nesten 8 mnd før vi byttet over til sportsdelen, som hun elsket for da fikk hun så god oversikt:)

Lett, smidig og fin vogn synes jeg! og tar veldig liten plass i bil:)

Skrevet

Easywalker sky!!!!! Fantastisk vogn. Lett å trille, liten sammenlagt, lufthjul, lang rygg, slitesterkt stoff, veldig behagelig for barn og mor/far! ;)

Skrevet

Håper på Emmaljunga Nitro City, er den vi ar kjøpt til vesla, men har ikke noen erfaring med den. Har brukt mye tid og energi på å lete etter vogn denne gangen, spurt og gravd både på ulike forum, i butikker og venner osv, skrevet liste over hva jeg ønsket av en vogn og hva som ikke var så viktig, og endte altså til slutt på denne.

Jeg ville ha en vogn som:

*Var like stabil som en vanlig 4-hjuling, men like fleksibel som en 3 hjuling med svingbare hjul

*Er lett å slå sammen og opp igjen

*Veier lite siden den skal mye inn og ut av bil

*Blir ganske liten sammenslått

*Smal og lett å trille i butikker ol

*Veldig behagelig å trille og enkel å håndtere med bare en hånd da jeg nok ofte må trille med bare en hånd

*Hadde en mellomstor bag som lett kunne klikkes på, helst begge veier, og bæres etter håndtak (det kan en med den nye citybagen)

*Hadde en romslig sportsvognsdel som var mykt polstret, bred nok og lang nok (minst 90 cm)

*Har en stor og lun (og stille!) kalesj som kunne dras langt fram på både bag og sortsvognsdelen

*Har eøyle som kunne tas av på ene siden (det kan man ikke på denne vognen)

*Ser ut som en vogn ;-)

*Ikke ble for vinglete/gyngete å trille på, men likevel myk nok

*Hadde håndbrems (det har ikke denne)

*Behagelig håndtak som var lett å regulere høyden på

*Ikke var for høy siden det selv når en passer godt på er lett for at barnet kan ramle ut, vil ha kort vei ned til bakken

*Jeg selv synes var fin å se på rent estetisk

*Gikk an å få fotpose med til sportsvognsdelen

Så får vi se etterhvert som den er så perfekt som jeg håper. Jeg er fullt klar over vognens begrensninger på snø/slapsføre og skogsstier ol, men det er helelr ikke til dette bruket vi skal ha den.

Skrevet

Må si at tfk er den som kommer nærmest en drømmevogn :0)

Romslig bag,kan bruke den leeenge..men brukte den kun i 6 mnd da snuppa ble utålmodig og ville se seg litt rundt.

Vognen ble enda lettere å trille med sportsdelen!!

Ellers er den en stor og romslig,er nok en av de romsligste,med tanke på en 3-åring.

Dette er en vogn som du lett kan ha HELE vognperioden :0)

Skrevet

Alva; prøvde å sende deg en pm, men det gikk ikke!?! Uansett; når du sjekket ut disse vognene - var du innom Brio Go? Kan du evet. fortelle meg fordelen med Nitro vs. Go?

Skrevet

Simo kombi! Den er så god for gutten min, både å ligge i og sitte i. Har god oversikt, og han kan sitte begge veier. Kalesjen er lun og med vindtrekket han vi være ute i allslags vær.

Gynger passe bra, noe som gullet elsker. Den er veldig lett å trille, og passer godt både for meg gubben. Den er super å løfte ut og inn av bilen, skjønner ikke hva andre klager over her. Hadde Easy Walker Sky 2008, denne var den mye mer pes med å legge sammen og lempe inn i bilen (bag-delen). Denne var lett å trille, men det var alt...

Så er veldig fornøyd med å bytte til Simo!!

Skrevet

D må bli SIMO KOMBI vogna mi d ;-)))))) !!! Finnes ikke bedre vogn å trille. Stødig,kjempe god å trille,er beskyttende rundt ungen og jeg synes den er fin å se på......!!

Skrevet

Basson Roma <3 :)

Stor bag, gode hjul, justerbart håndtak, nice stelleveske/mygg/regntrekk følgte med. Lett å bytte til sportsdel og pakke inn i bilen. Dansk merke.

Skrevet

Hm, det var rart, jeg har ikke full boks, så det skulle gå an.

Jeg sjekket ut vognene når jeg var i uken noen-og-tjue mener jeg det var. Ikke lenge etter ultralyden i hvertfall (er i uke 38 nå). Jeg var innom Brio Go også, den og Maxi Cosi Mura (tror jeg den het), samt Tautonia og Simo sine varianter med 2 svingbare forhjul var de jeg til slutt konsentrerte meg om siden kravet om svingbare hjul + stabilitet til 4 hjuling var ett av de jg satte høyest. Mura'en og Tautonia'en (som jeg faktiks først bestemte meg for) valgte jeg bort fordi ryggen er så kort på dem. Prøvde 2 åringen vår oppi, han er helt gjennomsnittelig lang av seg, og vognene var for korte i ryggen til ham rett og slett, så da ble vognene også uaktuelle. Simoen husker jeg ikke helt hvorfor jeg strøk av listen, men Brioen var fordi den minnet for mye om vår nåværende vogn (Quinny Freestyle) og min erfaring med den er at den er for lite lun og er trekkfull. ville ha en mer polstret vogn med mer solid kalesj denne gangen.

Dette med vogn er jo helt og holdent en smakssak da, så en må jo velge det man liker estetisk, og ikke minst den som oppfyller flest av de behovene og ønskene man har om en vogn. Om dine er make til mine så er kanskje Nitroen et godt valg for dere også. Ellers har jeg jo som nevnt ikke erfaring selv med vognen enda, har bare hørt mye veldig positivt om den og synes selv den virker god. Må vel ha den i bruk en del uker før jeg klarer å danne meg noe skikkelig inntrykk av den :-)

Skrevet

Tfken er min personlige fav. ser stadig nye fordelar med den etterkvart som ungen blir større. Har brukt den heile vognperioda + som sovevogn i bhg. Har kun hatt ei reisetrille i tillegg. Skal definitivt brukast til neste baby også.

Skrevet

Den vogna var heilt nydeleg!!! :-) Du har gjort eitgodt val;)

Kor mykje måtte du betale for den?

Skulle gjerne hatt ei slik, men min mann er av den litt meir "moderne funkis" stilen;)

Skrevet

Takk for d:)) Eg hadde nesten gitt opp håpet om å finne vogna til overkommelig pris, fant den kun til svimlende 14 tusen i sverge og om jeg fant billigere alternativ rundt om i europa leverte de ik til norge, d har vert litt av en jakt!! Men så plutselig dukket den opp på salg i sverge til 6000 :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...