Bringebærmamma 160611 Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Det er litt lenge siden jeg drev med temping, så jeg trenger litt oppfriskning....... ;-) Om man temper så vil man se at temp. stige noe ved EL. Men hvor lenge er temp. litt forhøyet nå igjen? Har forstått det slik at om man blir gravid vil tempen kunne stige litt til etter EL, hvertfall forholde seg ganske lik som under EL. Men hva hvis man ikke blir gravid? Har man forhøyet temp helt til mensen (forhåpentligvis ikke) kommer? Eller vil tempen synke litt sånn ca 5-8 dager etter EL når det ikke er ett egg som fester seg? Var inne på pernille.com og leste litt, men der kunne jeg bare finne hvordan tempen ble om man ble gravid. Håper det er noen som kan hjelpe litt ;-)
Bringebærmamma 160611 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. juli 2009 He he, trodde ikke denne ble lagret først, så jeg skrev en ny i forkortet utgave. Siden denne ble skrevet først dytter jeg litt på den ;-) Hope some of you girls can help ;-D
ღ♥ღVenterpåspireღ♥ღ Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Hei, jeg vet ikke om jeg kan forklare så du blir noe klokere.. men hvis du registrerer deg på fertilityfriend.com, så kan du legge inn tempen din der hver morgen, å da vil du få opp en kurve som gjør det enklere å se. FF vil også finne el for deg, om du har hatt det Veldig nyttig side for oss som temper, men desverre så er den på engelsk Men lett og forstå Lykke til
nicki82 Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Jeg kan nå prøve å hjelpe deg jg da:) Hvis du melder deg inn i Fertilityfriend.com, kan den gi deg en veldig god estimat. Husk bare å tempe til samme tid hver morgen. (innen en halvtime) Jeg er ikke så veldig dreven på dette her, så jg benytter meg av flere testmuligheter. EL tester (de billige på dansk nettside billig-tester.dk tror jg de er på), legger inn temperatur på Fertilityfriend.no og sjekker sekret. (en pernille side som er ganske så avklarende der). Du trenger ikke å gjøre så mye detektivarbeid som jg gjør, det er bare litt erfaringsdeling fra ei som er relativt grønn innen dette (1.pp med temping).
Bringebærmamma 160611 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2009 Tusen takk for hjelp begge to. Skal sjekke ut fertilityfriend ,-)
Kramskrims Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Nå har du vel sikkert allerede vært inne på fertilityfriend, men likevel: Hvis jeg forsto det lille (ikke så lite egentlig) brevkurset jeg har fått derfra siden jeg registrerte meg for noen dager siden, så er det allerede for sent den dagen man får en markant temperaturøkning. Eggløsningen er dagen FØR temp-økning! Men en slik økning er et sikkert tegn på at du faktisk har hatt eggløsning. Vitsen med å tempe blir da å se om man har eggløsning, men også bli kjent med egen kropp slik at du bedre kan forutsi neste syklus. Dessuten gjør visst gjerne tempen en liten tur ned like før. Jeg er litt nybegynner selv på dette og har ikke kommet i gang ordetlig med temping, men det virker som en fornuftig ting å gjøre når man prøver målbevisst. Kombinert med alt det andre... Lykke til!
Kramskrims Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Ja, også henger temp-økningen sammen med stigningen i progesteron som er det dominerende hormonet i lutealfasen (fasen mellom EL og mens/IKM) Puh!
Bringebærmamma 160611 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. juli 2009 Takk for info alle sammen ,-D Jeg merker når jeg har EL, jeg tror at jeg til og med kan føle hvilken side jeg har eggløsning på. I tillegg har jeg dobbeltsjekket at jeg faktisk har EL når jeg tror jeg har det med EL-test. Jeg hadde EL 9. juli (etter magefølelsen hvertfall) så nå går jeg og venter på IKM, som er i morgen. Jeg "heiv meg på" temping seint i syklussen ( så jeg må ta alle målinger med en stor klype salt) Jeg har de siste dagene ligget på 36.3 grader om morgenen, noe som er en litt forhøyet temp for meg (vet jeg av tidliger runder med temping). Før EL har jeg tidligere hatt morgentemp på mellom 35.5 - 35.8). Siden jeg er ganske så sikker på at jeg hadde EL denne måneden, går jeg nå bare og krysser fingre for at det ikke skjer et temp.fall, og at IKM kommer................... Om IKM ikke kommer innen i morgen, blir det graviditetstest til lørdag. Om jeg klarer å vente da........... ,-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå