Phoebe Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Våknet kl 2 i natt m brystbetennelse på ene siden og 39 i feber. Pumper nå som en desperat! Auauau.... Må jeg kaste denne melka eller kan jeg fryse den??
blomstre Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Første behandlingsråd for brystbetennesle er jo å la barnet die ofte. Så melken kan brukes! Du kan lese mer hos ammehjelpen: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=17 God bedring!
Studine mevik Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Mamma fikk brystbetennelse med søstera mi og da fikk hun beskjed om å pumpe ofte og kaste melka, men det er jo snart 30år siden så kan jo være de har gått bort fra det nå. Vil bare tilføye at det er veldig mange som mister melka når de får brystbetennelse. sånn at du er forberedt på at det kan skje. Jeg ble syk 6dager etter fødsel. Trolig en infeksjon i livmora. Jeg mistet melka mens jeg var syk. Kroppen trenger ekstra mye hvile for å klare å produsere melk når man blir syk. Også er det viktig å fortsatt få i seg nok mat, selv om kanskje matlysta forsvinner helt med nesten 40 i feber
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Du kan amme, men melka kan ikke lagres. Så det du pumper må kastes. Dette fordi bakteriene kan formere seg i melka og danne giftstoffer (avhengig av hvilken type bakterier det er). God bedring!
blomstre Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Godt poeng! Bra du rettet på meg der, for det tenkte jeg ikke på :-)
Maggi1 Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 jeg hadde brystbetennelse, og pumpet store mengder melk som vi frøs ned, og som småtten fikk da jeg var borte noen dager da han var 7 uker gammel, og vi hørte ingenting om at den melken ikke kunne lagres. leste om en test man kunne gjøre ved å ta melken på en bomullpad, og dersom det ikke legger seg en hinne på toppen av bomullen så er det trygt å drikke/lagre, stemmer ikke det? god bedring!
*månestråle* Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Melka kan brukes så lenge det ikke er puss i melka. Kan sjekke om det er puss i melka vet å ta melk på en bomullpad som Maggi1 beskriver. Jeg var hos mange spesialister da jeg hadde brystbetennelse og de sa det er veldig sjeldent at det danner seg puss i melka, da det som oftest er i brystvevet betennelsen sitter og ikke i melkekjertlene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå