Gå til innhold

Litt redd....

midgard

Anbefalte innlegg

Hei:)

Nå er det 24dg til jeg har termin og jeg gleder meg masse masse masse til å se og bli kjent med lille Ingrid som ligger i magen - men.... ja for det er et men.... jeg kjenner at jeg begynner å bli litt redd og engstlig for å være alene (når fødselen starter..), jeg har alliert meg med mamma og venner men er nok litt av typen som skal klare alt selv... ikke alltid så bra (barnefar er fraværende... har ikke spurt meg hvordan jeg har det en eneste gang etter at vi flyttet fra hverandre)... Nå har det blitt slik at jeg passer på å ha med meg tlf overalt (tom på do...), jeg er faktisk redd, redd for å være alene når det hele setter i gang.... er det flere som har det slik??? hvordan har dere ordnet dette???

Fortsetter under...

jeg var kanskje litt redd i begynnelsen jeg og, men får bare trøste meg med at jeg ikke har noe dødelig sykdom sånn at jeg bare faller ned og dør :) om bf hadde vært der er det ikke sikkert at han ville være hos meg når det begynner. uansett er en fødsel sånn at du begynner å få vondt minst 4-5 timer før selve fødselen og det er ikke sånne smerter som du bare må legge deg ned med og ikke klarer å røre på deg. trenger ikke å ta med deg mobilen inn på do :) men jeg passer på å ha mobilen med når jeg går turer i skogen og sånt.

ikke la alle disse skrekkhistoriene om fødsel skremme deg. det kan ta døgn fra riene starter til du føder og da kan du helt fint gå rundt, ringe etter hjelp, kle på deg.. det er litt vondt men du dør ikke av det.

Hei :) jeg har termin 07.09 og jeg har blitt enig med mor om å bo hos henne fra og med noen uker unna terminen ca så jeg har noen å ha med med til fødestua i tilfelle noe skulle skje.. Snakk med noen du stoler på som kan være litt ekstra rundt deg som kan bli med deg til fødestua :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...