Gå til innhold

Trenger litt hjelp til å finne kjøkkeninnredning!!

Anbefalte innlegg

Har saumfart nettet etter kjøkkeninnredninger, men finner seriøst ingen jeg vil ha!

Jeg har et lite kjøkken, og vil derfor ha et ganske lyst kjøkken, men kanskje ikke helt hvitt.

Jeg kunne tenkt meg beige fliser, i kanskje litt forskjellige fargetoner.

Og skapene trenger ikke være helt glatte.

Og så vil jeg gjerne ha noen glasskap. Meeen...jeg finner ingen som minner om det jeg vil ha!

Noen som vet om et nettsted proppfult med kjøkkeninnredninger?

Blir veldig glad for svar!

Fortsetter under...

Hos Trestubben er det bare din egen fantasi (og lommebok) som setter grenser. Tegn og fortell hva du vil ha og hvordan du vil ha det, så får du en pris. Her kan du få omtrent alt som er teknisk mulig å produsere. I treslagene furu, bjørk, or, kirsebær og eik. Naturell, oljet, lakket eller malt i alle tenkelige farger. Ofte forbausende billig, men fabrikken kan IKKE kokurrere med "komplett kjøkken for 10000 kr"! For i slike tilbud er verken valgmulighetene eller kvaliteten særlig høy! Og trestubben nekter å produsere annen- og tredjerangs kvalitet!

Vi har også et knøttlite kjøkken, 7,5 - 8 kvm, uten spiseplass, men med spisestue på 12 kvm i naborommet Vi valgte altså kjøkken fra Trestubben (www.trestubben.no). Om du går inn på "Kjøkken", "Heilmåla kjøkken" og ser på midterste bildet i høyre spalte finner du typen vi har, i malt furu. Vårt kjøkken er ikke helt hvitt, men malt i fargen "Magnolia" (hos Trestubben får du som nevnt alle standard farger du finner med NCS-nummer, ikke bare navn i fargekartene på en malerforretning). I tilegg har vi kjøkkenplater i bøk, kjøpt fra Danmark (så gode bøkeplater får du ikke tak i her i Norge, vi så på noen hos en lokal leverandør, de kostet 3 ganger så mye og var en hel del simplere, vi har kjøpt spisestue også fra denne fabrikken, http://www.homeworks.dk/specialplade.aspx) og en marmorsteinplate vi kjøpte Tyskland på litt av kjøkkeninnredningen Kjøpt helt tilfeldig under en ferie 2 år før vi bygde om (men vi hadde planene klare), kostet oss ca 4000 kr for 121 cm, så det var ingen billigplate, men en marmorsteinplate er en drøm å arbeide på når man baker!

Vi har også en vask vi kjøpte fra Danmark (http://www.topvvs.dk/#produkter/koekken-og-bad/koekkenvaske/juvel-intra/intra-barents/vis/1251) Og som kjøkkenbenkskran har vi denne (http://www.topvvs.dk/#produkter/koekken-og-bad/armaturer/armatur-koekken/damixa/vis/76). Begge deler er skikkelig kvalietetsvare, du får merkene hos NOEN norske rørleggere enda (da til opp mot dobbel pris av "veilendende pris" i Danmark).

At vi kjøpte vask og kjøkkenbenkskran i Danmark kom av at vi kjøpte alt baderomsutstyret vårt der året før og hadde firmakontakten i orden. vi hentet i Danmark, men leverandøren sender hver uke til Norge.

Kjøkkeninnredningen vår er ikke mindre enn 3-delt, 1. del er på tre meter med oppvaskmaskin (60 cm), vaskeskap på 60 cm, dobbeltskap på 80 cm, komfyr (frittstående) og gryteskap på 40 cm.

2. del er på 120 cm med to kjøkkenbenkskap (m/1 skuff i hvert) på 60 cm. 3. del er på skap på 60 cm og plass for kjøleskap. Alle skap har overskap i takhøyde (1 skap har dør i "halv høyde" pga microbølgeovnen), det samme har oppvaskmaskinen, i tillegg har vi et lite overskap over kjøleskapet Ingen dører har glassdører, liker ikke det på et kjøkken. Del 2 av kjøkkeninnredningen har marmorplate, resten bøkeplater.

Vi gav (i slutten av 2007) så vidt over 41000 kr for takhøy innredning, lyslist, benkeplater og vask/vaskekran, da hentet vi selv hos leverandørene. Hentingen ville kostet oss ca 10000 kr i billeie og transport om vi skulle regnet pris for dette, vi har pick-up selv og "tok det som en tur" kombinert med vennebesøk i Danmark, å hente hos Trestubben er ikke så lang tur for oss, der henter vi makelig på dagen. Ikke dyrt, når vi hører hva andre gir for sine kjøkkener, synes jeg selv. Og kjøkkenet vårt er i en kvalitet du sjelden finner i dag. Fra innerst til ytterst. Heltre skapskrog f eks, i solide dimensjoner. Hvor finner du det ellers?

Og alle unntatt benkeplatefabrikken KAN sende til deg!

Men OBS! Trestubben har en del leveringstid, så leverandøren er ikke egnet om du skal ha kjøkkenet om et par uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...