Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 LAVKARBO!!!!! kutt ut sukker, hvetemel, ris, poteter osv, alt med mye karbo i.... jeg hadde prøvd alt av medisiner, var hver mnd på sykehuset og tok eggløsningtester, hadde ikke den minste anntydning til eggløsning... men så møtte jeg en dame som fortalte om lavkarbo og at det kunne dempe symptomene å slikt (graviditet var ikke i mine tanker da jeg var singel da..)... 3mnd med lavkarbo og et "uhell" og jeg var gravid!!!! snuppa er nå 3år, jeg spiser lavkarbo enda, og har eggløsning hver mnd
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Takk for gode råd!! Kan jeg bare spørre om du har regelmessig mens, og dermed regelmessig eggl? Har dette evt forandret seg etter at du beg. med lavkarbo-kost? Lurer også på om noen vet om du uansett har eggl ved pos. eggl.test? Tenker f.eks dersom en har tette eggledere, har en pos. el.tester da??? Noen som har erfaring?
lindynatt Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Altså en El test sier kun om du har El eller ei og ikke noe om hvor godt egget er eller om egglederne dine er åpne. med pcos kan man få falske positive El tester. Lavkarbo er bra, i forbindelse med metformin enda bedre. Har selv regelmessig mens og El takket være lavkarbo, osteopati og metformin
Regnbuesau Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Vet du? Jeg har lissom ikke helt trodd på det der jeg... at lavkarbo fungerer. Har tenkt at det er enda et merkelig påfunn. Men nå så begynner jg nesten å bli overbevist!!! Hører om fler og fler som blir gravide når de begynner på lavkarbo. Men er det noen som kan fortelle meg nøyaktig hva det går ut på.... for jeg skjønner at en skal kutte ut noen matvarer. Men egentlig ikke helt hva en skal se etter i butikken å sånn. Noen gode retningslinjer?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 har regelmessig mens ja, kan variere med noen dager, men syklusen er mellom 29 og 33dager... merker også veldig godt når jeg har eggløsning med menssmerter og eggløsningsslim.... før jeg begynte med lavkarbo hadde jeg langt fra regelmessig mens og prøvde å bli gravid med min daværende kjæreste, prøvde forskjellige piller (husker ikke navn) for å styrke eggløsning, var på sykehuset og tok eggløsningstest hver mnd i nesten et år uten et eneste positivt resultat..... så lavkarbo har endret livet mitt mye *tråd starter*
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 lavkarbo er verdt å tro på og jeg anbefaler alle å prøve sånn enkel handleliste hos meg: revita knekkebrød smør blomkål brokkoli rent kjøtt seterømme matfløte kjøttpålegg ekte majones ost salat agurk paprika tomat og god fantasi ;P lavkarbo.no er en fin side ta en titt der *tråd starter*
Regnbuesau Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Imponerende!!! Takk for svar forresten...matvaretipsene hjalp veldig når jg skulle i butikken Jeg har faktisk min første lavkarbo-fri dag idag! og nå har jg lest MASSE om det, og jeg er vel egentlig overbevist litt å sette seg inn i - men hvis d gir de resultatene som flere andre sier, så er det verdt det!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 det er litt å sette seg inn i ja, men etterhvert er det ikke så vanskelig, blir en vanesak i starten var det vanskelig å takke nei til kaker å slikt, og jeg var redd for å teste ut hva kroppen min tåler så ble mye "safe" og "kjedelig" mat, men nå vet jeg mere hvor mine grenser går og når man merker det positive, så er ikke offeret så stort lykke til, håper du får like bra resultater og trives like bra med den nye livsstilen som meg ps: bruk lavkarbo.no flittig til du føler deg trygg på livsstilen du velger/komponerer... (min er egenkomponert/lavkarbo generelt) *tråd starter*
Regnbuesau Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Regner med det ja Men det blir nok lettere etterhvert! Jg merket at det var mye lesing og grubling for min del, når jg gikk Grethe roede kurset... iallefall i starten. Men det hjalp ikke så mye... fort ned - og fort opp igjen Det er det jeg missliker med å prøve "slankekurer". Men slik jg har forstått det så er lavkarbo mer en livsstilsendring. Og d liker jg da blir det mer varig lissom... Takk for det. d håper jeg også! Har meldt meg inn i lavkarbo.no og jg tror jg kommer til å lære mye der Og jg tror jg kommer til å bruke forumet aktivt framover. Har mye å lese på, ser jeg hehe
siwro Skrevet 26. juli 2009 #10 Skrevet 26. juli 2009 lavkarbo ligger kanskje i ordet? spise mat med lite karbo???
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #11 Skrevet 1. august 2009 det er en stor omvending å begynne på lavkarbo! Men gull verdt Vil bare tipse dere som skal til å begynne på eller går på lavkarbo: sukker er en stor synder! og jeg har funnet et sukker som er 10 ganger sunnere enn vanlig sukker, SUKRIN. Sjekk nettsiden sukrin.no Selges på helsekost og koster 65 kr pk, er 500 g i pakken.
Regnbuesau Skrevet 3. august 2009 #12 Skrevet 3. august 2009 Stooor omveltning ja! Har begynt, og fulgt lavkarbo litt over ei uke - og det har allerede gitt resultater! Har gått ne fem kg, fått besøk av TR og føler meg myyye mer opplagt. Er fornøyd og kommer til å fortsette
endelig nurk på vei Skrevet 9. august 2009 #13 Skrevet 9. august 2009 Jeg har ekstrem PCOS. Ingen eggløsning overhodet, og masse folikkler på eggstokkene. Forsøkt å bli gravid i fire år og har forsøkt Metformin, Pergo-kur x4 og til sist prøverør. Før prøverør ga jeg en skikkelig innsats i å få ned vekten (er ikke veldig overvektig, men hver kg. teller) Fikk ned BMI til 25 og har fortsatt med Metformin. Er endelig gravid på første prøverørsforsøk. Min erfaring er at Pergo bare er tull fordi eggene slipper ikke uansett, det blir bare flere folikkler og vonde eggstokker. Mat har utrolig mye å si, men ekstreme lavkarbodietter gir bare tilbakefall, kos deg på lørdager og vær bevisst på hvor mye du spiser. Alle trenger karbohydrater, men det finnes gode og slemme karbohydrater. Mørk sjokolade demper godtesuget, det samme gjør Kromtabletter fra helsekosten. Når det kommer til IVF er det viktig å få veldig lave doser med hormoner. Ellers kan man bli som meg hyperstimulert og få lange vonde sykehusopphold. Og for all del ikke planlegg utenlandsferie i prøverørsperioden. Det har jeg angret på flere ganger. Sykehus i utlandet er ikke stedet man vil være.. Lykke til alle sammen :-)
mam-mam-mam Skrevet 29. august 2009 #14 Skrevet 29. august 2009 Jeg vil bare si at for min del er ikke pergo "bare tull". Jeg har ei "pergojente" på 3,5 år, og jeg er nå gravid med ei "pergojente" til. Kjempebra at det også finnes andre ting som kan hjelpe, men for oss var ihvertfall pergotime gull verdt! Lykke til alle sammen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå