E, T & T og ei te Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 i morges trodde jeg vannet gikk, kjente det rant noe ut, gikk på do, og masse vannaktig slim. lå i en damm i trusa (sorry detaljene) Kom ikke mer og slo meg til ro med at det bare var tynt slim. Men nå skjedde det samme igjen, men nå var det helt rosa! Blod i slimet, ganske mye. Fylte et truseinnlegg liksom.. Hva skjer?? Hadde 2 cm åpning på fredag, og har mye kynnere. Er noe på gang, eller er dette skummelt? At det er blod med mener jeg??
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Det er nok slimproppen som har gått.Det kan være blod i den!! Så nå nærmer det seg vel fødsel for deg!! Lykke til:)
lille-blir-snart-stor Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 sikkert ikke farlig. men ring til jordmor/sykehuset å spør så får du ro selv. kan jo være at ting har startet. det eneste jeg vet sikkert er at hvis vannet går er det MASSE vann/slim som kommer. som om du virkelig har tisset på deg. Har du litt opning kan men også lekke litt fostervann tror jeg. lykke til
E, T & T og ei te Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2009 Tror ikke det var slimproppen, det var helt tynt slim, og "proppen" mangla? Sist vistes jo slimproppen godt.. Og var innlagt fredag pga regelmessige kynnere, hadde da 2 cm åpning, slimproppen kan vel ikke sitte på enda da? Ikke farlig med slim og blod da eller? Sitter her med rimelig harde kynnere nå.. men ikke vondt enda.. Håper noe skjer, tihii
cakes Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 det er ikke skummelt at det kommer litt blod, det er helt normalt. så det er nok mest sannsynlig bare for deg å sette seg ned og vente på regelmessige og hyppige rier.. kan hende at litt av vannet har gått, tror ikke alt har gått på mengden du beskriver, jeg stod i en stor vanndam etter at vannet mitt gikk på forrige, la meg ned litt i senga og da ble hele senga klissvåt også. kom enda mer når babyen ble født.. så det er ganske mye fostervann inni der:) hvis du er veldig usikker så ring føden.. be om å få komme og ta en sjekk, i det minste for å sjekke åpningen. lykke til:)
Lykke X 4 Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Synes du skal ringe føden og snakke med de. Høres mest sannsynlig ut som slimproppen. Blodslim er et tegn på at det holder på å åpne seg, det er ikke farlig. Det er hvis det kommer mye blod, man skal være på vakt. Når fostervannet går trenger det ikke komme masse, man kan lekke litt og litt. Men det er som regel tyntflytende som vann, og kan være blankt, rosa eller grønnaktig om babyen har bæsjet i det. Hvis du er urolig tror jeg det aller beste vil være å ringe føden. Lykke til videre.
E, T & T og ei te Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. juli 2009 Tror ikke det var vannet, da hadde det nok kommet mye mer ja, slik du sier.. Men kjentes slik ut akkurat når jeg sto der, men skjønte jo at når det ikke kom mer så var nok dette bare tynn utflod eller noe.. Håper det skjer noe ja!!! TVI TVI for meg, hehe ************************FØDESTØV********************************
E, T & T og ei te Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2009 Tusen takk for at dere orket å svare meg Ble litt roligere nå, og håper ting er på gang. Skjønte jo ingenting når det var helt rosa.. -Men så er det jo ei jente inni der også da, hahaha
icls Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Hmmmm.....grønnaktig vannavgang kan tyde på oxygen mangel...så der ville jeg vel kanskje vært litt påpasselig. Men litt rosa i det er vel kanskje ikke det farligste. Men er det masse blod som i menstruasjon eller mer ville jeg ringt føden ifølge vår JM,hva som står i min bok og iforhold til hva vi fikk vite iforhold til fødselsforbredende kurs. Lykke til....litt rosa....hehe..ja det er jo ei jente...den var god :-)
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #10 Skrevet 20. juli 2009 Rosa slimaktig utfold har betydd fødsel innen kort tid på mine to forrige gutter
ble_mamma_6august 09 Skrevet 21. juli 2009 #11 Skrevet 21. juli 2009 jeg har hatt rosa slimaktig utflod i 3-4 uker, er nå 37+2.. så det trenger ikke bety fødsel rundt hjørnet men for deg som allerede har åpning, så kan det hende lykke til hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå