Ettervinterkommervår Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Han er 8 uker og de siste dagene har han gulpet ekstremt mye. Rett etter måltidet bare renner all melken ut igjen, og det er mye altså. Han spiser i kortere intervaller, men gulper veldig mye mer enn han har gjort tidligere. Han har alltid gulpet, altså, men nå har han faktisk kortere måltider men gulper veldig mye mer. Er dette vanlig?
mamman til to gutter Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Hvis du gir mme, så er ikke dette forklaringen, men det kan være forklaringen hvis du ammer... Når de blir eldre, så lærer de seg å suge mer effektivt sånn at de ofte spiser like mye eller mer på kortere tid. Da kan det hende at han svelger mer luft og gulper av det eller at han rett og slett får i seg for mye på for kort tid. Jeg har hatt en storgulper selv og min erfaring sier at selvom det kommer opp enorme mengder, så er det minst like mye igjen og de kan legge godt på seg uansett. Det kan jo også hende at han har reagert på noe du spiser hvis du feks har spist et nytt pålegg eller mye av en type frukt de siste dagene som du ikke har spist noe særlig av etter fødselen.
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Det er du som skrev innlegget om at han er veldig urolig, knyter seg o.l. også, sant? Det jeg tenker på med en gang er melkeallergi. Min gutt var akkurat maken, gulpet utrolig masse og hadde mye smerter i magen. Han fikk diagnosen melkeallergi da han var 3,5 mnd. (etter 51 dager med forstoppelse.)
AG*det er bare rør i helse sør Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 min jente er også 8 uker og hun gulpet også mye. eldste mann på 4 hadde reflux/umoden lukke muskel. han gulpet også opp alt han spiste. store dammer. prøvde samme tingen på de begge. ei melk som heter Enfamil. en helt ny verden bestiller den på apoteket.
Ettervinterkommervår Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2009 Jeg sluttet helt med alt av melkeprodukter for to uker siden, og han har blitt mye roligere etter det! Men det jeg synes er rart er at han plutselig gulper så mye mer enn det han gjorde. Stort sett er det ganske nært etter måltidet, og n¨år det virkelig kommer mye er det også som regel fersk melk- selvom det hender at den kommer opp i litt klumper etter at den har blitt fordøyd litt! Det er altså det at han tidligere gulpet mye mindre mengder, og at han plutselig begynner å gulpe myyye mer...
mamarama og lille banan Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 det kan jo minne om reflux eller melkeintoleranse. har du kuttet ALT av melkeprodukter i kosten? det er ikke bare melk og ost det er melk i, men veldig mye som en ikke tenker over. veldig mange halvfabrikater, for eks.
Ettervinterkommervår Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2009 Ja, har kuttet ut ALT av melkeprodukter :-) Har hørt at refluxbarn sprutgulper, men det gjør ikke lillegutt..Og så er det merkelig at han har endret gulpemønster, liksom- men det er vel gjerne ikke så unormalt..?
mamarama og lille banan Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 hmm, kanskje ikke alle sprutgulper? uansett er ikke vi fagfolk her inne, så hvis du er bekymret bør du ta kontakt med fastlege
Ettervinterkommervår Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2009 Sant nok :-) Er egentlig ikke bekymret lenger, men tenker å kontrollveie på helsestasjonen i sluttet av uken- kjekt å være sikker på at alt er som det skal!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå