Gå til innhold

Dere med to tette barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med bilsetene baki bilen? Vi har en stasjonsvogn, og fra før av har jenten vår et isofix sete som hun kan ha til hun er 18 kg. Men når jeg ser baki bilen nå så kan jeg ikke skjønne hvordan jeg og babyen skal få ålass baki der med et til sete. Altså jeg ser at det går fint med et sete til baki der,men ikke at jeg og skal få plass baki med dem da....

Eller er det sånn at jeg MÅ sitte fremme og dette er "vanlig"???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de fleste vanlige biler (altså ikke store biler) blir det ganske trangt med to bilstoler. Vi hadde en opel vectra -99 mod. Og da fikk en voksen såvidt rompa ned i melllom. Om h*n ikke var brei da ;-) Jeg har litt hofter og hadde endel dårligere plass enn mannen min.. )

Vi har aldri sittet bak sammen med ungene vi da, har aldri tenkt over at det er "vanlig"... Innimellom har vi jo gjort det, men vanligvis sitter vi voksne framme og ungene baki.

Skrevet

det kommer helt an på biltype og setetype!

Kan lønne seg å lufte dine krav (feks at du ønsker plass til en voksen person i tillegg til barnesetene baki) og så prøve de forskjellige setene i den bilen du har.

vi har en volvo stasjonsvogn der det ville være plass til alt. men ikke hvilke som helst seter. baser tar feks mer plass.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du sitte bak da? Bortsett fra kanskje første kjøreturen hjem fra føden, så er det jo ikke noe poeng i det. Man rekker fint smokk ol ved å snu seg, og har du noen "bamsespeil" så ser du begge to fra forsetet selv om de sitter bakovervendt.

Vi skal snart ha 4 barn bak i bilen, 2 bakovervendte og 2 fremovervendt, ser alle sammen helt fint :-)

Skrevet

Vel jeg trodde det var vanlig og sitte baki bilen jeg...jeg har gjort det det første året til lillejenten vår,når pappan også var med og kjøre da selvfølgelig;)

Vi har et Recaro Isofix til jenten vår nå....og det er ikke plass til meg og baki når nestemann også skal ha isofix sete...men da får jeg bare vende meg til og sitte foran da:)

Skrevet

Jeg kjenner ikke noen som har praktisert det, så tror i grunn ikke det er så veldig vanlig at man sitter bak sammen med barnet... Man kjører jo ikke alltid to voksne, så er vel ikke noe større problem at barn sitter alene bak når det er to voksne i bilen i forhold til en...

Skrevet

Er bare innom og sniktitter litt:) Har 5 barn, men har aldri sittet bak i bilen. Hvorfor skulle jeg det? Og hva når jeg kjører alene med barna?

Skrevet

Vi har kjøpt speil til å sette på hodestøtta på sete bak, så vi kan følge med på lillegutt, kosta ikke mange kronene på Biltema det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...