Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Jenta vår er nå 4 uker gammel og spiser fortsatt hver 2. time hele dagen og hele natta. Nå bynner jeg virkelig å bli trøtt! Det er så slitsomt å bare sove litt og litt hele natten. Er det noen som vet om en måte å få det til å gå litt lenger tid mellom hvert måltid? Hun spiser godt før hun legger seg, men på natten spiser hun bare littegrann så er hun ferdig. Virker ikke som hun er sulten egentlig. Lurte litt på å gi mme på kvelden i tillegg da jeg har hørt at de sover bedre av det..?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Du kan jo gi en flaske mme om kvelden. Da holder de seg lengre mette. Jenta mi har sovet hver natt siden hun var to uker og nå er hun 4 mnd pga jeg gjorde det sånn.
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Jeg ammet hver 2. time døgnet rundt i 4 måneder!!! Da var sliten gitt og satte en grense ved hver 3. time på dagen og 4. time på natta. Fant rett og slett andre måter å roe han ned på enn pupp. Men 4 uker er jo ikke så mye og jeg hadde heller latt hun spise når og hvor mye han vil selv. Hun er ennå liten og har bitteliten mage som ikke rommer all verdens. Men du trenger ikke å vente i 4 mnd da, slik jeg gjorde )
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Sorry. Du er blitt mamma. Ingen har fortalt deg hvor krevende dette er. Du begynner å se omfanget nå. Snurr pupp. Frem med skinnfilla, etterspørsel krever tilbud. Haha. Så, rundt 6 mnd, blir det bedre når ungen spiser grøt. (Etter å ha hatt noen netter med voldsom prumping og magestrev). Deretter prøver man kanskje nattavvenning ved 7-8 mnd. Far får koppen i hode og du sover ikke til tross for ørepropper. Når dere akkurat har lyktes med det, så blir ungen FORKJØLA, og hva er den beste medisin? Pupp. Natt og dag. Så er det på'an igjen. Ny avvenning. Ny forkjølelse. Du får faktisk ikke sove før ungen er året. Og så vokner de likevel. Trenger trøst, kanskje sove i sengen din når de våkner. Og så blir de 4-5, og kommer fortsatt løpende om natta. Med vannkopp i pute i hånda. Sove hos mamma. Jadda, jadda. Her er vi på tredje runde. Og det puppes flere ganger om natta, til tross for grøt. Og jeg ender opp i en sandwich mellom ungene, de to største slåss i tillegg (ikke hver natt). Midt på natten.
Emblaa Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Det er helt vanlig å amme hver andre time når babyen er så liten. Jeg har amma minst hver andre time med mine to barn, og det i mange måneder. Morsmelk er veldig lettfordøyelig, og de legger enormt mye på seg i starten i forhold til fødselsvekta. Husk at 8-12 amminger i døgnet er normalt, deler du det på to blir det ca hver andre time. Dersom du føler at han virkelig ikke spiser noe særlig på natta, så kan du jo prøve å roe han på andre måter? Det mest effektive er at pappaen gjør dette, for han lukter jo ikke melk. Du kan jo også prøve å gi han sutt. De fleste unger tar ett eller annet merke når det gjelder sutter, men vær klar over at du kanskje må prøve mange merker og jobbe litt for å få ungen til å lære seg å ta den. Lillesøster her i huset tar sutt, men ho spytter den raskt ut igjen, for ho dytter tunga i veien, så vi må stå og holde sutten hennes ei stund slik at ho suger jevnt før ho får det til på egen hånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå