Gå til innhold

Å sette i gang fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har valget mellom å bli satt i gang på føden fremfor å ¨gå i spontan fødsel. Har hatt to spontane fødsler før, og lurer på om det er mer intese smerter ved igangsetting da kroppen gjerne ikke er helt klar til fødsel enda? Noen som har erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søsteren min ble satt igang, og sa at det ville hun ikke gjøre igjen. Riene startet på full rulle etter 15 min på drypp og hun hadde nesten ikke pauser imellom. Fikk epidural etter noen timer som jo hjalp en stund. Men hadde full rulle fra 08 om morgenen til 03 på natta før gutten så dagens lys.

Hun var førstegangs da, så kan hende det hjelper at du har født 2 ganger tidligere.

Skrevet

det kommer nok helt ann på hvor moden kroppen er for fødsel i det du settes i gang.

Med nummer en gikk jeg i spontan fødsel, det hele var intenst og voer på fire timer.

Med nummer to satte de meg i gang 13 dager over tiden, men kroppen min var så moden at jeg ikke trengte modningspiller. De tok vannet og riene kom med engang. Det tok halvannen time og var også veeeldig intenst.

Med nummer tre gikk jeg i spontan fødsel, det hele gikk rolig for seg og tok 8 timer. Egentlig den beste fødselen med tanke på at jeg fikk litt pauser. Men jeg ble utålmodig iom at jeg var vant til raske fødseler.

Denne gangen skal jeg settes i gang 13 dager før termin.. Er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Håper at jeg er såpass moden at de bare kan ta vannet og at riene kommer av seg selv etter det. Men sjansen for at jeg gtrenger modning er jo absolutt tilstedet.

Nå sier de på føden og legen at de regner med at det ikke kommer til å være vanskelig å sette meg i gang iom at jeg er fjerdegangsfødende og at det er fjerde fødselen på 4,5 år... Men en vet jo aldri da...

(Kan nevne at jeg ikke har revnet med en eneste en..)

Skrevet

Har en igangsatt fødsel og to spontane bak meg. Jeg personlig ville aldri noen gang frivillig valgt en igangsatt igjen...

Skrevet

Jeg har en igangsatt fødsel bak meg og unner ingen den opplevelsen. Samtlige jordmødre og helsepersonell jeg har snakket med om dette sier det stort sett er mye tøffere å bli satt i gang kontra at kroppen setter i gang selv...

Skrevet

Jeg har opplevd å bli satt igang og jeg har opplevd naturlig fødsel. Min første fødsel kom igang naturlig og var lang, hele 27 timer. Den andre fødselen som var igangsatt tok 3 timer og var den letteste. Begge fødslene var like vonde. Men den igangsatte var mer intens, om det var fordi den var igangsatt, eller om det var fordi den tok kortere tid, er ikke godt å si. Nå er jeg satt igang igjen, etter eget ønske, så det har så absolutt ikke vært avskrekkende for meg å bli igangsatt igjen... så langt ;)

Her en en side med veldig god informasjon om å bli igangsattt :

http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Fodselen/Pa-overtid/Hva-er-igangsetting-av-fodsel/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...