Gå til innhold

Hjertelyden opp fra 140 til 160..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har opplevd endringer i hjertelyden til babyen? Syns jeg husker jordmor nevnte at det var normalt, men legen virket ikke fornøyd med dette.. hmm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har vært nedi 125 og oppi 150...

Ingen som har sagt noe om det...

Når jeg lå med CTG på sykehuset var jo rytmen varierende hele tiden mellom 125 og 150... De på sykehuset sa det var godt med hjertelyd.

Så kan ikke skjønne at fra 140 til 160 har så altfor mye å si,,..

Skrevet

det er helt normalt, merkelig at legen reagerte på det..

hjertelyden varierer mellom 120-170, og det kommer an på aktivitetsnivået når det måles.jenta mi lå mellom 130-165 gjennom svangerskapet, mens gutten i magen ligger mellom 120-150;-)

Skrevet

Lille i magen hadde 138 slap i min. for 2 uker siden, så idag igjen hadde gullet 155, men det va visst ingenting å bekymre seg over så lenge jeg hadde stabile verdier :)

Skrevet

Helt normal hjertelyd :) Hjertelyden kan stige litt når babyen i magen beveger seg, og det er et bra tegn.

Skrevet

Godt å høre ;) Dumme vikarleger / turnusleger som skremmer uvitende gravide :P

Skrevet

Er ikke fare på ferde før hjertelyden er 180.. det var det med vesla mi på slutten av graviditeten.. jeg måtte gå meg en tur ut sa jordmor og stresse helt ned og komme tilbake.. hvis ikke hjertelyden hadde sunket når jeg var tilbake måtte jeg legges inn sa hun.. Gikk ut og ringte til pappan.. han kom når jeg lå på benken nok engang... hjertelyden fortsatt høy, han kom inn og begynte å prate, og vips så vi at hjertelyden sank. Det var helt fantastisk å se. Pappastemmen klarte å roe lille jenta vår i magen :)

Skrevet

Hehe ;) Ja, har vært borti "problemet" ;)

Skrevet

Jeg fikk også beskjed hos legen i dag at det ikke gjør noen ting at hjertelyden er 160 som det var på ungen min i dag. Har som regel ligget rundt 130-140, men var veldig aktivitet i magen når legen målte og lyttet, da er pulsen til barnet som regel høyere:)

Egentlig ganske logisk når man tenker seg om...:)

Skrevet

det kommer oxo ann på hvor mange uker du er på veg.. senere i svangerskapet er det normalt at hjerterytmen går ned litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...